 |
Źródło: GSK w Polsce
|
|
Warszawa, 15 grudnia 2010
Podczas konferencji zatytułowanej „
Przedsiębiorca, pracownik, urzędnik, konsument. Kogo dotyczy odpowiedzialny biznes?”, która odbyła się 1 grudnia 2010 roku w Warszawie, zainaugurowano działalność „
Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu”.
Projekt realizowany przez
Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej oraz największe polskie przedsiębiorstwa reprezentujące różne branże ma na celu wspieranie firm we wdrażaniu zasad społecznej odpowiedzialności biznesu.
 |
Źródło: GSK w Polsce
|
|
Partnerem Koalicji reprezentującym branżę farmaceutyczną jest GlaxoSmithKline.
 |
Źródło: GSK w Polsce
|
|
Projekt jest odpowiedzią na potrzebę zmiany w świadomości opinii publicznej i przedsiębiorców dotyczącej samej idei
CSR (ang.
corporate social responsibility), jak również kryteriów tej odpowiedzialności oraz motywów przyjmowania strategii opartych na
CSR.
 |
Źródło: GSK w Polsce
|
|
„
Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu” będzie udzielała wsparcia firmom w zakresie wdrażania kluczowych zasad i dobrych praktyk z tego zakresu.
 |
Źródło: GSK w Polsce
|
|
Cel ten będzie realizowany poprzez upowszechnianie modeli i standardów
CSR, a także przekazywanie wiedzy i popularyzowanie narzędzi niezbędnych do implementacji strategii z tego obszaru wśród polskich przedsiębiorstw.
 |
Jerzy Toczyski, Prezes GlaxoSmithKline w Polsce, prezentuje program „GSK - firma społecznie odpowiedzialna”
Źródło: GSK w Polsce
|
|
Kluczowym elementem projektu będzie opracowanie „
Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu” – kanonu zasad, którymi powinny kierować się odpowiedzialne przedsiębiorstwa.
 |
Źródło: GSK w Polsce
|
|
Wraz z
Kodeksem stworzony zostanie
Podręcznik zawierający praktyczne wskazówki do wdrażania strategii
CR (ang.
corporate responsibility) w firmach.
 |
Justyna Czarnoba
Źródło: GSK w Polsce
|
|
„W Polsce strategie przedsiębiorstw wpisujące się w ideę społecznej odpowiedzialności biznesu realizowane są od niedawna i na niewystarczającą skalę, choć są kluczowe dla zrównoważonego i trwałego rozwoju gospodarczego. Wiele podejmowanych działań z zakresu CSR ma charakter przypadkowy i doraźny. Cieszę się, że firma GlaxoSmithKline bierze udział w tak ważnym projekcie jakim jest „Koalicja na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu” i będzie miała okazję podzielić się swoją wiedzą nt. budowania i wprowadzaniu strategii CSR” – powiedziała
Justyna Czarnoba, Menedżer Komunikacji Korporacyjnej i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu GlaxoSmithKline w Polsce.
 |
Źródło: GSK w Polsce
|
|
Podczas konferencji, na której zainaugurowano projekt, zaprezentowane zostały wyniki badań, które pokazały, że
CSR kojarzony jest przez Polaków przede wszystkim z działalnością charytatywną.
 |
Źródło: GSK w Polsce
|
|
Celem bardzo kompleksowych, największych w naszym kraju badań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, było uzyskanie wiedzy, która umożliwi właściwe zaprojektowanie powstającego „
Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu”.
 |
Źródło: GSK w Polsce
|
|
Badania składały się z trzech integralnych komponentów: badania opinii publicznej, badania opinii pracowników przedsiębiorstw z sześciu branż oraz badania jakościowego przeprowadzonego wśród najważniejszych interesariuszy.
 |
Źródło: GSK w Polsce
|
|
Projekt „
Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu” to nie tylko
badania,
Kodeks i
Podręcznik.
W ramach
Koalicji realizowane będą m.in.
warsztaty dla dziennikarzy, których celem będzie edukacja mediów w zakresie odpowiedzialności biznesu.
 |
Źródło: GSK w Polsce
|
|
W ramach projektu przewidziane są spotkania dla przedsiębiorców prezentujące
Kodeks i Podręcznik oraz
konkurs „Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu”, którego celem będzie nagrodzenie firm, które najlepiej realizują zapisy
Kodeksu.
 |
Źródło: GSK w Polsce
|
|
Poprzez dedykowaną
platformę e-learningową prowadzone będą szkolenia z zakresu
CR dla pracowników przedsiębiorstw.
Partnerem merytorycznym projektu została firma doradcza
PricewaterhouseCoopers, wspierająca
Pracodawców RP m.in. w procesie tworzenia „
Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu” oraz
Podręcznika ułatwiającego implementację
Kodeksu.
http://www.gsk.com.pl/glowna/Aktualnosc.html?aid=349
Podstawowe informacje o GlaxoSmithKline w Polsce
GlaxoSmithKline to firma, która rozwija się, patrząc w przyszłość.
Mamy jeden cel - w oparciu o prowadzone przez nas badania naukowe, poprawiać jakość życia przyszłych pokoleń, dając im możliwość osiągać więcej, czuć się lepiej i żyć dłużej.
W
31 ośrodkach badawczych GlaxoSmithKline na całym świecie pracuje
15 tysięcy naukowców, którzy prowadzą badania by zapewnić pacjentom nowe, coraz skuteczniejsze terapie.
W poszukiwaniu innowacyjnych leków badają oni
65 milionów związków chemicznych rocznie.
Obecnie trwają badania kliniczne w ramach
150 projektów badawczych,
30 z nich znajduje się w zaawansowanej fazie.
Obszary, na których
GSK się skupia to m.in.
choroby układu krążenia, układu nerwowego, schorzeń metabolicznych, szczepionki i biofarmaceutyki.
GSK odpowiadając na potrzeby krajów rozwijających się prowadzi badania nad lekami przeciwko trzem chorobom, które zabijają najwięcej ludzi -
malarii, HIV/AIDS i gruźlicy.
W międzynarodowe projekty badawcze nad innowacyjnymi lekami (nad lekiem przeciwko malarii, leiszmanozie, gastroparezie oraz dwoma lekami stosowanymi w leczeniu układu neurologicznego) zaangażowani są również specjaliści z
Działu Rozwoju Produktów w Poznaniu.
 |
Jerzy Toczyski, Prezes GlaxoSmithKline w Polsce.
Źródło: GSK w Polsce
|
|
Innowacyjność GSK to nie tylko nowe leki – to również nowoczesny system zarządzania procesami i pracą ludzi, najnowocześniejsze technologie produkcji i kontroli jakości.
GSK zachęca wszystkich swoich pracowników do proponowania i wdrażania swoich innowacyjnych pomysłów.
GSK jest liderem na polskim rynku farmaceutycznym (
7% udziałów w rynku etycznym, według danych za 12 miesięcy do grudnia 2009 roku).
Jest także największym inwestorem w branży.
W 1998 roku firma włączyła się w proces prywatyzacji polskich przedsiębiorstw, wykupując
80% akcji Poznańskich Zakładów Farmaceutycznych Polfa za kwotę 220 mln USD.
Po zarejestrowaniu spółki
GlaxoSmithKline Pharmaceuticals S.A. w 2001 roku
Skarb Państwa posiadał jeszcze 2,73% udziałów w kapitale akcyjnym przedsiębiorstwa.
W kwietniu 2009 roku
Glaxo Group Limited (spółka–matka
GlaxoSmithKline Pharmaceuticals S. A.) odkupiło od Ministerstwa Skarbu Państwa pozostałą część pakietu akcyjnego.
Transakcja dała
Skarbowi Państwa 46 mln PLN przychodów.
Koncern zainwestował w naszym kraju
417,5 mln USD m.in. w zakup i modernizację zakładu produkcyjnego w Poznaniu.
Dzięki tym nakładom dokonał się technologiczny i jakościowy skok w poznańskim zakładzie produkcyjnym.
Firma za swoją działalność została doceniona licznymi nagrodami, m.in.:
• nagrodą "Wielkopolskiego Tytana Biznesu" w kategoriach Nowe Technologie (2003)
• Solidny Partner i Pracodawca (2004)
• Eksporter (2005)
• Złoty Tytan Biznesu – w kategorii jakość wyrobów (2006).
W Wielkopolsce
GSK co roku znajduje się w czołówce rankingu
Złotych Firm Wielkopolski, w ramach tego rankingu firma uzyskała tytuły:
• "Złotego Inwestora"
• „Przyjaznego Pracodawcy”
• „Złotego Eksportera”.
Firma zatrudnia w Polsce ponad 1600 osób, w tym 1000 w Poznaniu.
Co roku przyjmuje
150 stażystów i praktykantów.
W swej ofercie
w Polsce GSK posiada ponad
470 produktów.
GlaxoSmithKline zajmuje wiodącą pozycję w rozwoju leków w głównych obszarach terapeutycznych:
w chorobach układu oddechowego, neurologii, wirusologii, antybiotykoterapii, diabetologii, onkologii i kardiologii, a także szczepionkach, produktach higieny jamy ustnej i suplementach diety oraz posiada w swojej ofercie
szeroką gamę leków dostępnych bez recepty.
Spółki GlaxoSmithKline w Polsce
GSK Commercial Sp. z o.o.
GSK Commercial Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
ul. Rzymowskiego 53
02-697 Warszawa
Wysokość kapitału zakładowego: 39.538.000,00 PLN
GSK Services Sp. z o.o.
GSK Services Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu,
ul. Grunwaldzka 189
60-322 Poznań
Wysokość kapitału zakładowego: 191.050.000,00 PLN
GlaxoSmithKline Pharmaceuticals S.A.
GlaxoSmithKline Pharmaceuticals S.A. z siedzibą w Poznaniu,
ul. Grunwaldzka 189
60-322 Poznań
Wysokość kapitału zakładowego: 147.893.140,00 PLN
GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Sp. z o.o.
GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
Al. Armii Ludowej 26
00-609 Warszawa
Wysokość kapitału zakładowego: 123.797.000,00 PLN
http://www.gsk.com.pl/o_firmie/Podstawowe_informacje.html
Kontakt prasowy
Justyna Czarnoba
+48 (22) 576 9369
+48 504 110 170
justyna.m.czarnoba@gsk.com
ASTROMAN magazine