 |
BMW Serii 1 ActiveE (Genewa 2010)
Foto: Łukasz Szewczyk / Onet.pl
|
|
Producent z Bawarii sukcesywnie rozwija rodzinę pojazdów z napędem elektrycznym w ramach programu "
projekt i".
W ramach tego programu pokazany już został
elektryczny MINI E, który obecnie testowany jest w codziennych warunkach przez kierowców na drogach
Kalifornii w USA oraz kierowców
Berlina i Monachium.
Koncern
BMW zaprezentował na salonie samochodowym w
Genewie elektryczną wersję modelu Serii 1.
BMW 1 Concept ActiveE będzie dostępny na wybranych rynkach.
 |
BMW Serii 1 ActiveE (Genewa 2010)
Foto: Łukasz Szewczyk / Onet.pl
|
|
BMW Serii 1 Concept ActiveE to czteromiejscowy samochód o zerowej emisji spalin, który dostępny będzie w ramach programu leasingowego na kilku wybranych rynkach. Jednym z nich będzie
Wielka Brytania, gdzie
BMW jest jednym z głównych dostawców aut na potrzeby organizacji
igrzysk olimpijskich w 2012 roku.
 |
BMW Serii 1 ActiveE (Genewa 2010)
Foto: Łukasz Szewczyk / Onet.pl
|
|
Elektryczne BMW 1 napędzane będzie, jak przystało na auta tego producenta, na tylną oś. Silnik umieszczony jest pomiędzy kołami, a zasilanie zapewniają dwa wydajne akumulatory - jeden umieszczony w miejscu tradycyjnego baku paliwa, drugi zaś tam, gdzie w spalinowych autach pracuje silnik.
 |
BMW Serii 1 ActiveE (Genewa 2010)
Foto: Łukasz Szewczyk / Onet.pl
|
|
Jednostka napędowa ma
moc 170 KM i moment obrotowy na poziomie
250 Nm, dostępny w całym zakresie pracy motoru.
Według zapewnień producenta,
przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma trwać niecałe 9 sekund, a prędkość maksymalna została na tym etapie rozwoju ograniczona do
150 km/h.
 |
BMW Serii 1 ActiveE (Genewa 2010)
Foto: Łukasz Szewczyk / Onet.pl
|
|
Co ważne w tego typu pojazdach, zasięg nowego
BMW wyniesie
160 km, co jest wynikiem bardziej niż wystarczającym w codziennym użytkowaniu. Jednak o dalszej podróży tym autem lepiej zapomnieć.
 |
BMW Serii 1 ActiveE (Genewa 2010)
Foto: Łukasz Szewczyk / Onet.pl
|
|
Doładowanie akumulatorów następuje przez podłączenie do standardowego
gniazdka domowej sieci elektrycznej.
Pełne uzupełnienie zapasu prądu trwa jedynie
trzy godziny, przy napięciu
230 V.
 |
BMW Serii 1 ActiveE (Genewa 2010)
Foto: Łukasz Szewczyk / Onet.pl
|
|
Oprócz tego ładowanie następuje również dzięki przekształcaniu energii kinetycznej na elektryczną.
Hamowanie i spowalnianie uzupełnia akumulatory, a średni zasięg rośnie w ten sposób nawet o 20%, według zapewnień BMW.
 |
BMW Serii 1 ActiveE (Genewa 2010)
Foto: Łukasz Szewczyk / Onet.pl
|
|
Z zewnątrz
elektryczne BMW Serii 1 przypomina swojego spalinowego brata, a różnią je detale, jak na przykład koła o zmniejszonym oporze toczenia, pokrywę podwozia wykonana z lekkich materiałów oraz mniejsze otwory wentylacyjne w przednim zderzaku.
 |
BMW Serii 1 ActiveE (Genewa 2010)
Foto: Łukasz Szewczyk / Onet.pl
|
|
Cena modelu ma być zbliżona do kosztów
leasingu Mini E, za którego miesięczna opłata wynosi
550 funtów, tj.
około 2.600 zł.
ms / Onet.pl
4 marca 2010
http://moto.onet.pl/1601999,1,bmw-1-activee-w-elektrycznosci-sila-genewa-2010,artykul.html?node=19680