wydrukuj poleć znajomym zamów materiały
Od ilu lat pracuje Pani/Pan na różnych stanowiskach menedżerskich:

powyżej 20 lat
powyżej 15 lat
powyżej 10 lat
powyżej 5 lat
poniżej 5 lat
jeszcze nie byłam/-em menedżerem
nie chcę być menedżerem


Subskrypcja najnowszych ofert pracy





Nasi partnerzy:

rp.pl
gazeta.pl
onet.pl
interia.pl
wp.pl

IAA HANNOVER 2016: Tytuł "Bus of the Year 2017" dla polskiego autobusu Solaris Urbino 12 electric 2016.09.22

Hannover, Niemcy - 22 września 2016 - Solaris Bus & Coach z podpoznańskiego Bolechowa odebrał w środę w Hanowerze nagrodę za najlepszy autobus miejski roku 2017. Solaris Urbino 12 electric zdobył tytuł "Bus of the Year 2017" jako pierwszy w historii pojazd bateryjny. Wielkopolska spółka jest pierwszym polskim producentem, który zdobył to wyróżnienie. Wręczenie statuetki dla najlepszego autobusu odbyło się w trakcie odbywających się w Niemczech targów pojazdów użytkowych IAA. Nowy Solaris Urbino 12 electric został wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh. W autobusie zamontowano dwa systemy ładowania: z wykorzystaniem pantografu, np. w trakcie postoju na przystankach, lub poprzez złącze typu plug-in z ładowarki znajdującej się na terenie zajezdni autobusowej. Solaris produkuje autobusy bateryjne od 2011 roku. Do tej pory dostarczył ich już blisko 80 do polskich i zagranicznych odbiorców.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 

Hannover, Niemcy - 22 września 2016

Solaris Bus & Coach z podpoznańskiego Bolechowa odebrał w środę w Hanowerze nagrodę za najlepszy autobus miejski roku 2017.
Solaris Urbino 12 electric zdobył tytuł „Bus of the Year 2017” jako pierwszy w historii pojazd bateryjny.

Światowa premiera bateryjnego Solarisa miała miejsce rok temu na targach Busworld Kortrijk 2015.

Innowacyjne elektrobusy jeżdżą już po ulicach Hanoweru, Hamburga i Tampere.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Uczestnicy targów IAA mogą przetestować nowego Urbino 12 electric, który kursuje już w regularnym ruchu miejskim w Hanowerze.

Wielkopolska spółka jest pierwszym polskim producentem, który zdobył to wyróżnienie. Wręczenie statuetki dla najlepszego autobusu odbyło się w trakcie odbywających się w Niemczech targów pojazdów użytkowych IAA.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
"Ta prestiżowa nagroda to ważny komunikat dla naszych obecnych i potencjalnych klientów. Umacnia nas w przekonaniu, że wybraliśmy dobry kierunek rozwoju, zaś autobusy elektryczne to droga którą idzie Europa"
- powiedział PAP wiceprezes zarządu spółki Solaris Bus & Coach Dariusz Michalak.


Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Jak dodał, przyznana Solarisowi nagroda to także istotna promocja jakości pracy, myśli technologicznej i oferowanych produktów polskich poddostawców, producentów komponentów do wyróżnionego pojazdu.

Nowy Solaris Urbino 12 electric został wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh.

W autobusie zamontowano dwa systemy ładowania: z wykorzystaniem pantografu, np. w trakcie postoju na przystankach, lub poprzez złącze typu plug-in z ładowarki znajdującej się na terenie zajezdni autobusowej.

Solaris produkuje autobusy bateryjne od 2011 roku.
Do tej pory dostarczył ich już blisko 80 zarówno do polskich, jak i zagranicznych odbiorców.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
"Ten rok zapowiada się rekordowo jeśli chodzi o liczbę sprzedanych pojazdów elektrycznych i może osiągnąć poziom nawet 50 sztuk. Wygraliśmy przetarg na dostawę 16 elektrycznych autobusów do Jaworzna. To samo miasto ogłosiło kolejne postępowanie na 6 elektrobusów, gdzie nasza oferta także jest najlepsza. W ostatnich dniach Kraków ogłosił także zwycięzcę przetargu na dostawę 20 autobusów elektrycznych. Został nim również Solaris. Rozmawiamy o sprzedaży kolejnych elektrycznych autobusów m.in. odbiorcom w Holandii, Niemczech i Włoszech"
- powiedział Dariusz Michalak.


Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Jak zaznaczył, fakt, że przewoźnicy zamawiają nie 1-2 pojazdy jak to było do tej pory, ale po kilka - kilkanaście sztuk oznacza, że przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej coraz poważniej traktują obecność autobusów elektrycznych w swojej flocie.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
"Dla niektórych klientów to wciąż element marketingowy, pokazanie: jesteśmy ekologiczni, mamy nowe technologie. Dla innych jest to realizacja wieloletnich planów strategicznych - to miasta, które zdecydowały, że w pewnej perspektywie czasowej będą kupowały tylko bezemisyjne pojazdy"
– powiedział Michalak.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
"Ci, którzy spróbowali i przekonali się, że pojazdy elektryczne się sprawdzają - kupują ich więcej. Takim przykładem jest Jaworzno, które po zakupie i testach jednego autobusu, zdecydowało się kupić ponad 20 pojazdów bateryjnych. Pierwszy autobus elektryczny w tym mieście w niespełna 15 miesięcy przejechał już ponad 100 tysięcy kilometrów"
- dodał Dariusz Michalak.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Wiceprezes Solarisa przyznał, że koszt zakupu pojazdu elektrycznego wciąż jest znacząco wyższy niż autobusu z napędem konwencjonalnym, ale zdecydowanie niższe są jego koszty eksploatacyjne.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
"Autobus elektryczny generuje zaledwie 30 procent kosztów, które trzeba ponieść w przypadku diesla. Im większy będzie popyt na takie autobusy, tym będą one tańsze"
– powiedział Dariusz Michalak.

Zdaniem Michalaka, obok pracy nad coraz wydajniejszymi, niezawodnymi, cichszymi i tańszymi pojazdami istotnym aspektem jest wypracowanie standardów dotyczących autobusów bateryjnych.


Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
"Obecnie wciąż nie mamy jednoznacznej odpowiedzi rynku na pytanie, która technologia baterii i ich ładowania jest wiodąca - wydaje się, że jest to opportunity charging, czyli doładowywanie pojazdu w mieście, dzięki urządzeniom instalowanym na przystankach. Przyjęty przez producentów standard pozwoli na obniżenie kosztów i zwiększenie efektywności wytwarzanych pojazdów"
– powiedział Michalak.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Dariusz Michalak zauważył, że istotne dla rozwoju w Polsce branży pojazdów z napędem elektrycznym jest pozytywne nastawienie i wsparcie ze strony państwa.

W miniony czwartek w Poznaniu wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki powiedział, że branża ta "może być wielką szansą dla Polski".
Zapewnił, że producenci tego typu pojazdów mogą liczyć na promocję i wsparcie, podkreślił też, że polskie samorządy są zachęcane do wprowadzania u siebie autobusów elektrycznych.


Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
"Jeśli władze państwowe promują transport publiczny, zeroemisyjny, elektryczny, to samorządy mają jasny sygnał, w którą stronę należy rozwijać programy zakupów. Jeśli za tym pójdą jeszcze decyzje o rozdziale środków na zakupy, pozwoli to na zwiększenie rynku, w konsekwencji na zwiększenie wolumenu produkcji i co za tym idzie obniżenie kosztów. Efektem będzie rzeczywista wiodąca pozycja Polski jako lidera w rozwoju i produkcji pojazdów elektrycznych"
- powiedział wiceprezes Solarisa.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Jak zapewnił, spółka jest gotowa na realizację znacznie większych zamówień na pojazdy bateryjne dla polskich i zagranicznych miast.



Bus of The Year

Bus of The Year to organizowany od 1989 roku konkurs na najlepszy autobus miejski. Pojazd, który wygrywa, otrzymuje tytuł najlepszego autobus na kolejny rok, w przypadku bieżącej edycji - na rok 2017.

Konkurs o tytuł najlepszego autobusu roku odbywał się na przełomie maja i czerwca w Brukseli.
Do rywalizacji przystąpiło pięć pojazdów marek: Ebusco, Irizar, Van Hool, Solaris oraz Mercedes.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Czterech producentów wystawiło pojazdy z napędem elektrycznym, Mercedes w konkursie zaproponował pojazd napędzany gazem ziemnym (CNG).

Ocenie jury podlegały cechy mierzalne, takie jak: przyspieszenie, droga hamowania, poziom drgań i hałasu, oraz subiektywne odczucia jurorów z jazdy, którzy wcielali się zarówno w role kierowców, jak i pasażerów.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Organizatorem przedsięwzięcia jest Stowarzyszenie Europejskich Wydawców Czasopism Branży Pojazdów Użytkowych ACE (Association of Commercial Vehicle Editors).

Konkurs organizowany jest co dwa lata.


Solaris Bus & Coach S.A.

Solaris Bus & Coach S.A. jest producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych, oraz tramwajów Solaris Tramino.

Od 1996 roku firma wytworzyła ponad 14 tysięcy pojazdów, które jeżdżą po drogach 30 krajów w ponad 600 miastach.

Zatrudnia 2,3 tys. osób w Polsce i blisko 500 osób w swoich zagranicznych oddziałach.

Rok 2016 jest dla Solarisa szczególny ze względu na jubileusz 20-lecia działalności.


Urbino nowej generacji: autobus hybrydowy i pojazd z napędem CNG

Podczas targów IAA w Hanowerze, firma Solaris przedstawiła dwa kolejne modele Urbino nowej generacji: autobus hybrydowy i pojazd z napędem CNG.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Prezentowana podczas targów IAA 2016 w Hanowerze hybrydowa nowość Solarisa wyposażona jest w szeregowy system HybriDrive amerykańskiego producenta BAE Systems.
W rozwiązaniu tym główną rolę odgrywa silnik elektryczny zasilany z magazynu energii.
Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (Cummins ISB4.5E6/ 210 KM).

W nowym hybrydowym Urbino 12 Solaris oferuje opcjonalnie możliwość zamontowania systemu Stop-and-Go, który całkowicie wyłącza pracę silnika spalinowego podczas postoju na przystanku oraz umożliwia opuszczenie go w trybie bezemisyjnym.

Oprócz tego można zdecydować się na system Arrive-and-Go, który dodatkowo wyłącza pracę silnika spalinowego już podczas podjeżdżania autobusu do przystanku.
Dzięki tym rozwiązaniom nowy pojazd hybrydowy funkcjonalnością upodabnia się do autobusu elektrycznego i wg testów jest w stanie zaoszczędzić do 20% paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem.

Oprócz płynnego przyspieszania jedną z głównych cech napędu jest to, że podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, po czym zamieniana i gromadzona jest w postaci energii elektrycznej w magazynie energii, umieszczonym na dachu autobusu.

Pojazd prezentowany na targach IAA wyposażony jest w baterie o łącznej pojemności 11,6 kWh.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
W najbliższym czasie będą dostępne dwie dodatkowe wersje magazynowania energii: superkondensatory o pojemności 0,82 kWh oraz baterie litowo-jonowe o pojemności 31,8 kWh.

Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego - w wieży silnika oraz na dachu pojazdu - nie wpływa na liczbę miejsc pasażerskich w pojeździe.

Proponowane układy siedzeń w nowej hybrydzie Solarisa są takie same jak w Urbino 12 z konwencjonalnym napędem z silnikiem firmy Cummins.

W nowym 12-metrowym Urbino CNG jednostkę napędową stanowi sprawdzony silnik marki Cummins ISLG o mocy 320 KM Euro6, który w prezentowanym egzemplarzu sprzężony jest ze skrzynią biegów VOITH Diwa6.

Nowość stanowi technologia montażu butli z gazem ziemnym.
Pięć kompozytowych zbiorników jest umieszczonych na dachu autobusu wzdłużnie, nie zaś poprzecznie, jak było to w poprzedniej wersji Urbino.
Ponadto nowa technologia budowy pojemników pozwala na oszczędność do 80 kg w zależności od konfiguracji.
Dzięki położeniu wzdłuż autobusu, zredukowano także liczbę zaworów butli.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Prezentowany na targach model posiada zbiorniki z gazem o pojemności 1.575 litrów.
Są też butle o powiększonej pojemności 1.875 litrów lub mniejsze o pojemności 1.260 litrów. Dzięki temu autobus można dopasować do potrzeb.

Zawór tankowania gazu znajduje się w tym samym miejscu co wlew paliwa w jego spalinowym odpowiedniku.

Układ siedzeń, wnętrze gazowca czy budowa kabiny kierowcy nie uległy zmianie w stosunku do autobusu z dieslem.

Podobnie jak w innych nowych modelach Solarisa, pojazd charakteryzuje się przestronnym wnętrzem, w którym wykorzystano takie nowoczesne rozwiązania, jak oświetlenie LED, efektywna klimatyzacja czy ładowarki USB.

W autobusie znajdują się 33 miejsca siedzące, w tym 16 dostępnych jest z niskiej podłogi.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
W Hanowerze prezentowany jest także Solaris Urbino 12 electric, który zdobył tytuł „Bus of the Year 2017”.
Wyposażony jest w baterie o pojemności 240 kWh, podzielone na 6 pakietów, z których każdy wynosi 40 kWh.
Baterie o pojemności 160 kWh umieszczono z tyłu pojazdu, a pozostałych 80 kWh zainstalowano na dachu, nad pierwszą osią.
Energia w bateriach uzupełniana jest za pomocą pantografu oraz poprzez tradycyjne złącze plug-in.
Pierwsze z rozwiązań o mocy do 450 kW gwarantuje szybkie doładowanie baterii na trasie, natomiast "wtyczka" służy do uzupełnienia baterii w zajezdni w czasie nocnej przerwy.

W 12-metrowym elektrycznym Solarisie została zamontowana oś elektryczna, w którą wbudowane są dwa niezależne silniki elektryczne o maksymalnej mocy 2 x 125 kW.

Rozwiązanie to pozwala na lepsze wykorzystanie wnętrza pojazdu, a także obniża jego masę.

Osprzęt elektryczny oraz oś elektryczna mają zapewniać cichą, płynną i pozbawioną drgań jazdę.

W portfolio nowego Solarisa znajdują się do tej pory najbardziej popularne modele 12-metrowy i 18-metrowy napędzane silnikami Diesla, a także autobus elektryczny o standardowej długości oraz niskowejściowe Urbino 12 LE.

W najbliższym czasie planowane są premiery kolejnych przegubowych modeli nowej generacji: bateryjne nowe Urbino 18 electric oraz gazowe Urbino 18 CNG.

W dalszej kolejności przedstawione zostaną nowe trolejbusy.


Urbino electric

Solaris Urbino electric to niezwykle cichy, bezemisyjny autobus, który gwarantuje niższe koszty eksploatacji.

Pierwsza wersja pojazdu została zaprojektowana i zbudowana w oparciu o konstrukcję niskowejściowego Solarisa Alpino 8,9 LE.

Model o długości 12 metrów, w pełni niskopodłogowy, powstał na bazie niezawodnego Urbino 12, przy wykorzystaniu doświadczeń zebranych podczas testów krótszej wersji.

W ofercie firmy znajdują się również przegubowe autobusy elektryczne: Urbino 18 i 18,75.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Elektryczne Solarisy różnią się od swoich spalinowych odpowiedników wieloma elementami: począwszy od zmienionej stylistyki zewnętrznej i wewnętrznej, a skończywszy na szeregu innowacyjnych i przełomowych rozwiązań konstrukcyjnych.

Elektryczne Urbino 8,9 LE, Urbino 12 oraz przegubowe Urbino 18 i 18,75 mogą posiadać taką konfigurację napędu i ładowania baterii, jakiej potrzebuje klient.

Inżynierowie Solarisa tworzą pojazd m.in. zgodnie z podaną charakterystyką i długością linii, którą obsługiwać ma Urbino electric.
Dobierają odpowiednią długość autobusu, moc baterii i system ładowania.
Efektem prac jest pojazd idealnie odpowiadający oczekiwaniom klienta, optymalny dla danej trasy i posiadający ogromne możliwości operacyjne.
Precyzyjnie skalibrowane parametry i układy znacznie obniżają również koszt zakupu pojazdu.

Sercem układu napędowego elektrycznych Urbino są asynchroniczne silniki trakcyjne oraz baterie litowo-jonowe.
Ich moc oraz energia, jaką są w stanie zmagazynować, są dobierane odpowiednio do trasy, na której będzie kursował autobus.

Baterie są źródłem energii nie tylko dla układu napędowego, ale zasilają również wszystkie pozostałe systemy, w tym klimatyzację i ogrzewanie, wspomaganie kierownicy czy sterowanie elektrycznymi drzwiami.

Układy, które zwykle wykorzystywały kompresory napędzane za pomocą silnika spalinowego, zastąpiono elektrycznymi rozwiązaniami.

Te innowacje, w połączeniu z nowatorskimi systemami ładowania, gwarantują zdolność operacyjną autobusu równą osiągom pojazdów z silnikiem spalinowym, przy jednoczesnym znacznie mniejszym koszcie eksploatacji.

Dodatkowym atutem jest ogromny zysk dla środowiska naturalnego.

Solaris proponuje cztery różne sposoby ładowania baterii.
Dzięki temu elektryczny model Urbino może być idealnie dopasowany do infrastruktury, którą dysponuje klient.

Pierwszą oferowaną metodą jest złącze typu Plug-in.
Do zasilania wykorzystywane są zewnętrzne ładowarki.

Drugie rozwiązanie to system indukcyjny.
Pod podłogą autobusu montowane jest specjalne urządzenie, którego zadanie polega na bezdotykowym pobieraniu energii z ładowarek, umieszczonych w infrastrukturze przystankowej.
Zaledwie kilka minut wystarczy, aby uzupełnić moc baterii i swobodnie kontynuować jazdę.

Kolejnym sposobem uzupełniania energii jest bezobsługowy system kontaktowego ładowania.
Umieszczona na dachu instalacja automatycznie podłącza się do nośnika energii.
Krótkie ładowanie, np. na końcu pętli lub na przystanku, pozwala ruszyć w dalszą trasę. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca, tak jak w przypadku ładowania indukcyjnego, nie musi opuszczać stanowiska pracy.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Najnowszą propozycją jest system wykorzystujący ogniwa paliwowe zasilane wodorem.
Ładowanie odbywa się podczas jazdy.
Autobus jest tankowany wodorem tylko raz dziennie, po powrocie do zajezdni.
Dzięki nowoczesnemu rozwiązaniu pojazd jest przygotowany do przejechania ponad trzystu kilometrów dziennie.

Parametry i rozwiązania przyjęte przy konstrukcji Urbino electric to połączenie nowoczesności i wzornictwa z dbałością o środowisko naturalne.

Autobus wyposażono w energooszczędne światła typu LED.
Technologia ta została zastosowana zarówno w oświetleniu zewnętrznym, jak i wewnętrznym.

Kierowca Solarisa Urbino electric ma do dyspozycji kabinę wyposażoną w pulpit dotykowy, który oprócz podstawowych parametrów, na ekranach LCD wyświetla informacje o stanie pracy układu elektrycznego i poziomie naładowania baterii.
Za pomocą dotykowych ekranów może m.in. sterować parametrami ogrzewania, czy też uruchomić radio.

Ten intuicyjny i łatwy w obsłudze system pozwala kierowcy skoncentrować się wyłącznie na jeździe.


Urbino 12 electric

Autobus elektryczny marki Solaris dostępny jest także w wersji całkowicie niskopodłogowej o długości 12 metrów.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 
Zbudowany jest na bazie swojego popularnego spalinowego odpowiednika, jednakże gwarantuje niższe od niego koszty eksploatacyjne.

Również w przypadku popularnej 12-tki istnieje możliwość doboru odpowiedniej baterii i systemu ładowania, co czyni ją prawdziwie przełomowym pojazdem komunikacji miejskiej.

Zastosowanie Urbino 12 electric w ruchu miejskim jest gwarancją zerowej emisji spalin, niespotykanego dotychczas komfortu dla pasażerów, a tym samym poprawy jakości życia w miastach.

Solaris Urbino 12 electric z tytułem „Bus of the Year 2017”.
Foto dzięki uprzejmości Solaris Bus & Coach
 

Źródła:

Solaris Bus & Coach S.A.

https://www.solarisbus.com/  

PAP

http://www.pap.pl/  



ASTROMAN Magazine - 2016.08.26

Prof. Jerzy Żyżyński: Złoty powinien być silniejszy


http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=2110  


ASTROMAN Magazine - 2016.08.19

Królowa Elżbieta II uhonorowała Profesor Annę Dominiczak Orderem Imperium Brytyjskiego "Dama Komandor"

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=2107  


ASTROMAN Magazine - 2016.08.18

Maciej Kozłowski: Jak kosmos pomógł Internetowi opanować świat


http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=2106  


ASTROMAN Magazine - 2016.08.01

Ministerstwo Rozwoju wysłało do konsultacji projekt "Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju"


http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=2098  


ASTROMAN Magazine - 2016.06.02

Narodowe Centrum Badań Jądrowych planuje budowę badawczego reaktora nowej generacji High Temperature Gas Reactor - HTGR


http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=2072  


ASTROMAN Magazine - 2016.05.25

John Baird, Raytheon Integrated Defence Systems: Realizujemy z polskimi firmami program Poland Patriot


http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=2069  


ASTROMAN Magazine - 2016.05.13

Cel: Polska w prestiżowej grupie krajów G20


http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=2063  


ASTROMAN Magazine - 2015.10.25

Intel Technology Poland czyli Polacy tworzą nowoczesne technologie teleinformatyczne dla świata w Gdańsku


http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1985  


ASTROMAN Magazine - 2015.10.24

Wywiad z Prof. Romualdem Krajewskim, Prezydentem Europejskiej Unii Lekarzy Specjalistów UEMS na kolejną kadencję w latach 2016-2019


http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1984  


ASTROMAN Magazine - 2015.04.08

Daniel Boniecki, McKinsey & Company: Polska gospodarka może awansować do światowej ekstraklasy


http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1901  



ASTROMAN Magazine

Publikacja tekstów pochodzących z wydawnictw prasowych bądź elektronicznych prezentowanych w ASTROMAN Magazine nie ma charakteru komercyjnego, służy wyłącznie celom edukacyjnym, dydaktycznym i naukowym - zgodnie z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. (Dz. U. z dn. 23.02.1994 r. nr 24, poz. 83).



Editor-in-Chief of ASTROMAN magazine: Roman Wojtala, Ph.D.


wydrukuj ten artykuł
  strona: 1 z 1
polecamy artykuły
Selena Group - increase of net profit in the very first quarter of 2019
IBM: Major Ocean Carriers CMA CGM and MSC to Join TradeLens Blockchain-Enabled Digital Shipping Platform
deepsense.ai: A comprehensive guide to demand forecasting with machine learning
Wojciech Kostrzewa nowym Prezesem Polskiej Rady Biznesu
Uroczysta Gala Nagrody Polskiej Rady Biznesu 2019
SpaceX launched 60 Starlink satellites from Space Launch Complex 40 at Cape Canaveral Air Force Station, Florida
ImpactCEE 2019: Danubia NanoTech wins the PowerUp! Grand Final 2019
Panasonic Launches Comprehensive Showroom for Residential Materials such as Kitchens in India
HPE to acquire supercomputing leader Cray. Combined Company Will Drive Next Generation of High Performance Computing
Lilium reveals new air taxi as it celebrates maiden flight
SIEMENS "Local" data processing - Edge Computing simplifies data processing in intelligent factory Amberg
Anno Borkowsky appointed to the LANXESS Board of Management
Application phase for the seventh BASF and Volkswagen "Science Award Electrochemistry" has begun
Selena Group: Tytan mounting foams of the new generation speed up the installation of doors and windows
Prestiżowe tytuły "Inwestor bez granic" przyznane podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego
strona główna  |  oferty pracy  |  executive search  |  ochrona prywatności  |  warunki używania  |  kontakt     RSS feed subskrypcja RSS
Copyright ASTROMAN © 1995-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: TAU CETI.