wydrukuj poleć znajomym zamów materiały
Od ilu lat pracuje Pani/Pan na różnych stanowiskach menedżerskich:

powyżej 20 lat
powyżej 15 lat
powyżej 10 lat
powyżej 5 lat
poniżej 5 lat
jeszcze nie byłam/-em menedżerem
nie chcę być menedżerem


Subskrypcja najnowszych ofert pracy





Nasi partnerzy:

rp.pl
gazeta.pl
onet.pl
interia.pl
wp.pl

Simon Boyd: Konkurencja nowej generacji w telekomunikacji i mediach cyfrowych a inwestycje 2013.01.03

Warszawa - 02 stycznia 2013 - Operatorzy kablowi nie tylko gwarantują dostęp do innowacyjnych rozwiązań infrastrukturalnych, ale także mobilizują innych uczestników rynku do intensywniejszej polityki inwestycyjnej. Powstanie jednego, silnego operatora kablowego, który będzie mógł równoprawnie konkurować z Orange w Polsce, będzie sprzyjać konkurencyjności gospodarki - pisze Simon Boyd, Prezes Zarządu UPC Polska Sp. z o.o.

Simon Boyd, Prezes Zarządu UPC Polska Sp. z o.o.
Foto dzięki uprzejmości UPC Polska
 

Warszawa – 02 stycznia 2013

W dniu 08 grudnia 2012 roku zamieściliśmy w ASTROMAN Magazine pełny tekst Pana Macieja Wituckiego, Prezesa Zarządu Orange Polska z dnia 05 grudnia 2012, dotyczący rosnących kosztów koniecznych inwestycji w telekomunikacji zatytułowany „Rosnące inwestycje”, w której autor stwierdził, że „wzajemne wykorzystanie infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce przez operatorów obniżyłoby koszty inwestycji o 80 procent.”

Poniżej zamieszczamy pełny tekst, którego autorem jest Pan Simon Boyd, Prezes Zarządu UPC Polska Sp. z o.o., który stwierdza, że „powstanie jednego, silnego operatora kablowego, który będzie mógł równoprawnie konkurować z Orange w Polsce, będzie sprzyjać konkurencyjności gospodarki”.


Konkurencja nowej generacji i inwestycje



Operatorzy kablowi nie tylko gwarantują dostęp do innowacyjnych rozwiązań infrastrukturalnych, ale także mobilizują innych uczestników rynku do intensywniejszej polityki inwestycyjnej.

Ostatnio dużo się mówi o Europejskiej Agendzie Cyfrowej, projekcie politycznym, którego celem jest zwiększenie konkurencyjności europejskiej gospodarki poprzez zapewnienie powszechnego dostępu i kreowanie popytu na usługi szerokopasmowego Internetu.

Wielu decydentów zastanawia się, jaką politykę państwa prowadzić, by wzmacniać e-gospodarkę oraz budować pozycję konkurencyjną Polski w globalnym świecie.

Ważną rolę w tym procesie mogą odegrać i już odgrywają operatorzy kablowi, którzy dysponują odpowiednimi technologiami i zapleczem inwestycyjnym.



Jak przyspieszyć inwestycje w infrastrukturę szerokopasmową

Polski rynek telekomunikacyjny jest dziś jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie, a klienci mają wybór między usługami mobilnymi i stacjonarnymi różnych operatorów.

Prawie wszędzie tam, gdzie są nasze sieci, musimy konkurować z kilkanaście razy większym od nas gigantem Orange/TP, a dodatkowo w przypadku około 50 procent sieci UPC konkurujemy z przynajmniej jednym operatorem kablowym, o satelitarnych, mobilnych i alternatywnych nie wspominając.

Operator zasiedziały ze względu na prowadzoną dotychczas strategię biznesową ma problem, bo jego sieci są niedoinwestowane, podczas gdy operatorzy kablowi postawili na inwestycje w innowacje, dzięki czemu oferują tańsze oraz lepsze usługi, które wybierają konsumenci.

Branża kablowa od dawna ponosi ryzyko inwestycyjne, inwestując z roku na rok ponad 25 procent przychodów – czyli do dwóch razy więcej niż TP/Orange.

To dlatego prezes Orange, największego podmiotu z ponad 50-procentowym udziałem na rynku telekomunikacji, podejmuje próby eliminowania konkurencji, nawołując do regulowania nieporównywalnie mniejszych podmiotów.
Twierdzi przy tym, że jedynie taka symetryczna regulacja pomoże Telekomunikacji Polskiej pod nowym sztandarem Orange odegrać realną rolę w inwestycjach telekomunikacyjnych w kraju.

Ta teza jest z gruntu fałszywa.

W latach 90. operatorzy zasiedziali zostali poddani regulacji po to, żeby przełamać ich monopolistyczną pozycję rynkową i wprowadzić zdrowe zasady konkurencji.

Nowi gracze, w tym operatorzy kablowi, zaczynali od zera, podczas gdy TP dysponowała i nadal dysponuje największą siecią w Polsce.


To zaowocowało dużymi spadkami cen na usługi i rozwojem rynku, w którym kabel odegrał bardzo ważną rolę.

Warto przy tym pamiętać, że dziś sześciu największych operatorów kablowych razem wziętych jest nadal cztery razy mniejszych od TP.

Dostęp do sieci mniejszych konkurentów mógłby spowodować, że najsilniejszy podmiot rozpocznie wojnę cenową, której słabsi konkurenci nie wytrzymają i zostaną usunięci z rynku, co doprowadzi do jego remonopolizacji.

Doświadczenia europejskie potwierdzają natomiast, że konkurencja infrastrukturalna między operatorami kablowymi a zasiedziałymi stymuluje inwestycje oraz przyczynia się do wyższych penetracji i wyższych średnich prędkości Internetu na wszystkich rynkach, na których taka konkurencja istnieje.

Dobrą ilustracją tej tezy są plany Orange wybudowania sieci światłowodowej o zasięgu 70 tysięcy gospodarstw domowych w Warszawie.

Silna branża kablowa będzie więc sprzyjać polskiej gospodarce i jest gwarantem rozwoju usług cyfrowych z korzyścią dla konsumentów.


Szybszy dostęp do sieci dzięki technologiom kablowym i LTE

Eksperci renomowanej firmy konsultingowej WIK-Consult w ostatnim raporcie „Nowe podejście do Europejskiej Agendy Cyfrowej: bogatszy wybór technologii" wyliczają, że silniejsza konkurencja infrastrukturalna może obniżyć koszty inwestycji w sieci szerokopasmowe w Europie nawet o 30 procent, czyli o blisko 100 mld euro.

Przedstawiciele WIK-Consult zwracają uwagę, że w wyniku dotychczasowego podejścia koncentrującego się wyłącznie na inwestycjach w światłowody traci się możliwość wykorzystania bogatszego spektrum już dostępnych technologii, w tym operatorów kablowych i LTE.

Poprzez pełniejsze wykorzystanie potencjału różnorodnych platform technologicznych można zagwarantować powszechny dostęp do szerokopasmowego Internetu, również w Polsce, szybciej i efektywniej.



Konsumenci wybierają lepszą ofertę

Operatorzy kablowi nie tylko gwarantują dostęp do innowacyjnych rozwiązań infrastrukturalnych, lecz także mimo nieporównywalnie mniejszej skali mobilizują pozostałych uczestników rynku do intensywniejszej polityki inwestycyjnej.

Dla konsumenta operator kablowy jest gwarantem rozwoju oferty i korzyści płynących z większej konkurencji.

Simon Boyd, Prezes Zarządu UPC Polska Sp. z o.o.
Foto dzięki uprzejmości UPC Polska
 
Wszędzie tam, gdzie jest obecny kabel, konkurencja jest silniejsza, a przez to wybór dla klientów bogatszy.

Zabierając głos w tej dyskusji, przypomnę na początek, że liderzy sektora kablowego już dziś realizują cele Agendy wyznaczone na 2020 rok, czym zapewniają wszystkim gospodarstwom domowym będącym w zasięgu ich sieci prędkości Internetu powyżej 100 Mb/s, i że już 2,5 mln gospodarstw jest w zasięgu sieci UPC.

Warto także zwrócić uwagę na szerszy kontekst rynkowy i ekonomiczny.


W ostatnim raporcie podsumowującym rynek telekomunikacyjny w 2011 roku sam Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) stwierdza m.in., że:
„odnotowano spadek cen, napędzany przede wszystkim przez operatorów kablowych, oferujących atrakcyjniejsze warunki korzystania z dostępu do Internetu niż operatorzy na xDSL";
„Rosnąca popularność technologii kablowej związana była z oferowanymi wysokimi przepływnościami po atrakcyjnej cenie, szczególnie w porównaniu z łączami xDSL";
„Najwyższe przepływności oferowali przede wszystkim operatorzy kablowi – należało do nich 70,9 proc. łączy z przedziału 10 Mb/s lub więcej";
„Na stosunkowo wysokim poziomie utrzymywał się również średni przychód generowany miesięcznie przez użytkownika łączy xDSL – 44,3 zł, oraz TVK – 39 zł.".


Nie można się więc dziwić, że konsumenci racjonalnie wybierają lepsze usługi operatorów kablowych, przez co ich udział w rynku naturalnie rośnie.

Raport UKE stwierdza także, że tam, gdzie Netia działała na swojej infrastrukturze, ceny były o prawie 30 proc. niższe, a usługa lepszej jakości.



Konkurencja 2.0

Dziś mamy do czynienia z zupełnie nową sytuacją na rynku, którą nazwałbym konkurencją 2.0.

Jeśli spojrzymy na konkurencję szerzej niż dotychczas, wyraźnie zobaczymy, że największym wyzwaniem dla graczy funkcjonujących obecnie na rynku europejskim, w tym w coraz większym stopniu także polskim, jest konkurencja globalna i na to przede wszystkim powinny przygotowywać się rządy, regulatorzy i poszczególni gracze.

Nadmierne rozdrobnienie, w tym sektora kablowego, obniża konkurencyjność Polski.

W Europie działa 7 tysięcy operatorów sieci kablowych, z czego aż 600 w Polsce.

Mając na uwadze zachodzącą konwergencję usług i technologii oraz konieczność wyrównywania szans między poszczególnymi graczami oferującymi podobne pakiety potrójnych i poczwórnych usług, odchodzi się od wąskich definicji rynkowych.

W efekcie we Francji czy Anglii jest jeden skonsolidowany operator kablowy, zdolny do równorzędnego konkurowania z innymi graczami o zasięgu ogólnokrajowym, jak np. British Telecom czy France Telecom.

W czerwcu 2012 roku komisarz ds. Agendy Cyfrowej Neelie Kroes stwierdziła, że powstanie silnych paneuropejskich graczy rynkowych będzie korzystne dla podniesienia konkurencyjności Europy, a ochrona konsumenta nie polega jedynie na zapewnieniu działania określonej liczby operatorów w danym kraju.

W tym kontekście potrzebne jest otwarte spojrzenie na konkurencję oraz rzetelne analizy, które będą przede wszystkim brały pod uwagę nową sytuację konkurencyjną i zapewniały dalszy rozwój w środowisku wspierającym innowacje.

W przypadku rynku telekomunikacji i mediów podejście większości regulatorów w Unii Europejskiej opiera się na przekonaniu, że konkurencja infrastrukturalna jest konkurencją najbardziej stabilną i stymulującą wzrost w perspektywie długofalowej.

Oznacza to także, że wyłonienie się jednego, silnego operatora kablowego, który będzie mógł równoprawnie konkurować z Orange w Polsce, będzie sprzyjać konkurencyjności polskiej gospodarki na globalizującym się rynku.

Będziemy obserwowali i
już obserwujemy zacieśnianie współpracy w sektorze telekomunikacji w Polsce (np. Orange i T-Mobile, konsolidacja Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Cyfry+ z „n", zakup przez Netię Telefonii Dialog i Crowley Data Poland).

Takie same procesy muszą także przebiegać w sektorze kablowym.

Koncentracja mniejszych podmiotów już działających na polskim rynku w różnych branżach jest konieczna, aby mogły osiągnąć efekt skali pozwalający im sprostać konkurencji 2.0 i by nie oddały pola goliatowi krajowemu lub globalnemu, jak np. Amazon, Google czy Apple.


Simon Boyd

Autor jest Prezesem Zarządu UPC Polska Sp. z o.o.


 
 
Źródło: www.ekonomia24.pl



UPC Polska


UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc., międzynarodowego operatora komunikacji kablowej, który oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, telefoniczne i internetowe, zapewniając blisko 18 milionom klientów dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki.

UPC Polska jest wiodącym w Polsce dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i telefonii stacjonarnej.
W zasięgu sieci UPC znajduje się ponad 2,5 miliona polskich gospodarstw domowych, a nowoczesne usługi firmy wybrało już ponad półtora miliona klientów.

 
 
UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych.
Łączy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii.

Na koniec 3 kwartału 2012 roku z usług UPC Polska korzystało 1.463.800 abonentów, w tym 715.400 z interaktywnej telewizji cyfrowej, 592.700 z telewizji analogowej, 820.100 z szerokopasmowego Internetu i 431.600 z telefonii.

W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce.

UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK).

Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl  



Liberty Global, Inc.


Liberty Global, Inc., spółka macierzysta UPC Polska, jest wiodącym, międzynarodowym operatorem telewizji kablowej. Firma oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do Internetu, zapewniając blisko 18 milionom klientów dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki.

Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w kilkunastu krajach, głównie w Europie, ale także w Chile i Australii.

 
 
Do firmy należą również znaczne spółki medialne i producenckie takie, jak Chellomedia w Europie, będąca w Polsce właścicielem firm:
At Media
(pierwszy w Polsce Dom Sprzedaży Kanałów Tematycznych) oraz Chello Zone - producent kanałów tematycznych, m.in.: Zone Reality, Zone Romantica, Zone Europa, Zone Club, JimJam, Horror Channel.

Chellomedia dysponuje także 25% udziałów w Canal+ Cyfrowym (Canal+ / Cyfra+).

Strona domowa Liberty Global, Inc. www.lgi.com  


Kontakt dla mediów:

Lidia Stępińska-Ustasiak
Kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej
UPC Polska
Tel. +48 22 24 16 877
Mob. +48 600 488 877
Lidia.Stepinska-Ustasiak@upc.com.pl  


Źródło: UPC Polska

http://www.upc.pl/o-upc/  



ASTROMAN Magazine - 2012.12.08

Maciej Witucki: Wzajemne wykorzystanie infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce przez operatorów obniżyłoby koszty inwestycji o 80 procent

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1361  



ASTROMAN Magazine

Publikacja tekstów pochodzących z wydawnictw prasowych bądź elektronicznych prezentowanych w ASTROMAN Magazine nie ma charakteru komercyjnego, służy wyłącznie celom edukacyjnym, dydaktycznym i naukowym - zgodnie z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. (Dz. U. z dn. 23.02.1994 r. nr 24, poz. 83).



wydrukuj ten artykuł
  strona: 1 z 1
polecamy artykuły
Selena Group - increase of net profit in the very first quarter of 2019
IBM: Major Ocean Carriers CMA CGM and MSC to Join TradeLens Blockchain-Enabled Digital Shipping Platform
deepsense.ai: A comprehensive guide to demand forecasting with machine learning
Wojciech Kostrzewa nowym Prezesem Polskiej Rady Biznesu
Uroczysta Gala Nagrody Polskiej Rady Biznesu 2019
SpaceX launched 60 Starlink satellites from Space Launch Complex 40 at Cape Canaveral Air Force Station, Florida
ImpactCEE 2019: Danubia NanoTech wins the PowerUp! Grand Final 2019
Panasonic Launches Comprehensive Showroom for Residential Materials such as Kitchens in India
HPE to acquire supercomputing leader Cray. Combined Company Will Drive Next Generation of High Performance Computing
Lilium reveals new air taxi as it celebrates maiden flight
SIEMENS "Local" data processing - Edge Computing simplifies data processing in intelligent factory Amberg
Anno Borkowsky appointed to the LANXESS Board of Management
Application phase for the seventh BASF and Volkswagen "Science Award Electrochemistry" has begun
Selena Group: Tytan mounting foams of the new generation speed up the installation of doors and windows
Prestiżowe tytuły "Inwestor bez granic" przyznane podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego
strona główna  |  oferty pracy  |  executive search  |  ochrona prywatności  |  warunki używania  |  kontakt     RSS feed subskrypcja RSS
Copyright ASTROMAN © 1995-2025. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: TAU CETI.