|
Mitsubishi Concept-Global Small na ulicy w Genewie
Foto: Mitsubishi Motors Corporation |
|
Genewa, Szwajcaria - 3 marca 2011
Po debiucie pojazdów opartych na platformie
Project Global w segmentach
C i D (Lancer, Outlander, ASX, Delica D:5), firma
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) rozszerza zasięg swoich globalnych produktów planując wprowadzenie pojazdu
Global Small w segmencie
B.
|
Mitsubishi Concept-Global Small na ulicy w Genewie
Foto: Mitsubishi Motors Corporation |
|
Będzie to
konstrukcja najnowszej generacji o niezwykłych możliwościach adaptacyjnych, która w założeniach konstruktorskich ma spełniać
oczekiwania klientów z segmentu małych samochodów na WSZYSTKICH światowych rynkach.
|
Mitsubishi Concept-Global Small na ulicy w Genewie
Foto: Mitsubishi Motors Corporation |
|
Zaprezentowany pod nazwą
Concept-Global Small na tegorocznym salonie samochodowym w
Genewie, nowy
e-kompaktowy pojazd zostanie pokazany w wersji przygotowanej do produkcji seryjnej pod koniec roku, czyli jeszcze przed uruchomieniem samej produkcji, które zaplanowano na początek 2012 roku.
|
Geneva Motor Show 2011 - Mitsubishi Concept-Global Small
Foto: Mitsubishi Motors Corporation |
|
Samochód montowany będzie w nowej fabryce Mitsubishi Motors Corporation, która powstaje w Tajlandii.
|
Geneva Motor Show 2011 - Mitsubishi Concept-Global Small
Foto: Mitsubishi Motors Corporation |
|
Będzie to
trzeci zakład produkcyjny w tym strategicznie ważnym dla firmy
MMC kraju.
Globalny produkt na potrzeby „globalnej wioski”
Nowe
Mitsubishi będzie miało status
modelu podstawowego na rynkach wschodzących oraz
modelu ekonomicznego na rynkach dojrzałych.
|
Geneva Motor Show 2011 - Mitsubishi Concept-Global Small
Foto: Mitsubishi Motors Corporation |
|
Nowy e-kompaktowy pojazd stanowić będzie reakcję firmy MMC na kilka niezaprzeczalnych faktów:
• 80% całkowitej produkcji firmy Mitsubishi Motors trafia na eksport, zatem należy poważnie rozważyć globalizację w handlu i komunikacji, niezależnie od segmentu rynkowego.
• Na rynkach o dużej dynamice wzrostu takich jak rynek Chin, Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) oraz na pozostałych rynkach wschodzących (do 2013 roku 50% wszystkich światowych rynków) firma MMC powinna odpowiedzieć na rosnący popyt na indywidualne rozwiązania transportowe oferując przystępne cenowo, paliwooszczędne i pojemne, acz kompaktowe pojazdy.
• Na dojrzałym rynku japońskim, północnoamerykańskim i europejskim zmniejszanie gabarytów i pojemności oraz wydajność paliwowa to kluczowe czynniki pozwalające spełnić coraz bardziej rygorystyczne normy ekologiczne i jednocześnie wyjść naprzeciw wielostronności w motoryzacji oferując rozsądne produkty w odmienionym segmencie B.
• W obliczu dynamicznie ewoluującego kursu wymiany walut oraz wobec zmiennych cen produktów, a także ze względu na chęć zaoferowania na wszystkich rynkach małych pojazdów, których cena z definicji obłożona jest niską marżą, firma Mitsubishi Motors będzie kontynuować politykę maksymalnej wydajności produkcyjnej opartą na koncepcji globalnego ośrodka produkcyjnego.
|
Geneva Motor Show 2011 - Mitsubishi Concept-Global Small
Foto: Mitsubishi Motors Corporation |
|
“e-“ jak…
Nowy pojazd
Global Small powstał w
międzynarodowym centrum rozwojowo-badawczym MMC w Okazaki (Japonia) w ciągu niecałych 2 lat.
|
Geneva Motor Show 2011 - Mitsubishi Concept-Global Small
Foto: Mitsubishi Motors Corporation |
|
Dzięki swej konstrukcji (a nie doraźnym modyfikacjom) spełnia on wszystkie eco-kompaktowe wymogi:
•
e jak efektywność: niezwykle wydajny pojazd e-kompaktowy firmy Mitsubishi Motors łączy zalety małego samochodu (łatwość manewrowania), świetną widoczność mimo obecności pięciu dorosłych osób, które podróżują w komfortowych warunkach, oraz wystarczający przedział bagażowy, co przy tak niewielkich gabarytach (dł. x szer.: 3,74 x 1,68 m) oznacza najbardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni w segmencie B.
•
e jak e-konstrukcja: aby uniknąć późniejszych kosztownych modyfikacji konstrukcja, na której oparto ten e-kompaktowy pojazd, została od razu zaprojektowana tak, by w przyszłości odpowiadać wymaganiom docelowej grupy konsumenckiej oraz spełniać przepisy i normy na WSZYSTKICH rynkach od Japonii, przez Amerykę Północną i Europę, aż po rynki wschodzące – tym samym powstał pierwszy taki pojazd w segmencie małych samochodów.
•
e jak ekologia: dzięki zabiegom obniżającym masę nowych, benzynowych silników MIVEC o pojemności 1,0 i 1,2 litra, oraz dzięki zastosowaniu ekologicznych rozwiązań technologicznych firmy MMC (funkcja Auto Stop & Go, system odzysku energii kinetycznej hamowania itd. …) i świetnym właściwościom aerodynamicznym (które zdradza choćby pochylona linia dachu), e-kompaktowe Mitsubishi może pochwalić się bardzo rozsądnym zużyciem paliwa oraz poziomem emisji odpowiadającym obecnym rynkowym trendom.
•
e jak elektryczny pojazd: uniwersalna architektura Global Small umożliwia również zastosowanie w nowym e-kompaktowym pojeździe w pełni elektrycznego układu napędowego, co stanowi kolejny krok w stronę technologii pro-środowiskowej.
•
e jak ekonomia: jak przystało na produkt japoński, Global Small to wyjątkowo solidna i niezawodna konstrukcja, która dodatkowo gwarantuje niskie koszty utrzymania.
•
e jak efektywny design: na co dzień mały, niezawodny pojazd świetnie radzi sobie w zakorkowanym mieście i poza nim, a także pozwoli poszaleć na autostradzie (naturalnie bez łamania ograniczeń prędkości), bowiem e-kompaktowe Mitsubishi zaprojektowano w dużej mierze pod kątem praktycznej wydajności. Pojazd wygląda solidnie, oferuje bardzo dobre właściwości aerodynamiczne i z pewnością stanowił będzie sympatyczną ozdobę naszych ulic.
•
e jak eksport: wyjątkowy pojazd Global Small powstawał będzie w fabryce firmy MMC w strefie przemysłowej Laem Chabang Industrial Estate w tajlandzkiej prowincji Chonburi. Zakładana roczna produkcja wynosić ma 150 000 sztuk (możliwe będzie jej zwiększenie do 200 000 sztuk), a pojazdy eksportowane będą na rynki krajów Stowarzyszenia ASEAN, do Japonii, Azji Północnej, Australii i Azji Południowej, Europy, Ameryki Północnej oraz do wielu innych regionów świata.
|
Geneva Motor Show 2011 - Mitsubishi Concept-Global Small
Foto: Mitsubishi Motors Corporation |
|
50 lat po debiucie pierwszego małego samochodu marki
Mitsubishi – modelu 500, który pojawił się na rynku w
1960 roku, czyli na początku masowego eksportu japońskich pojazdów – ambitny pojazd
e-kompaktowy Mitsubishi Motors otwiera nową kartę w historii firmy
MMC...
|
Geneva Motor Show 2011 - Mitsubishi Concept-Global Small
Foto: Mitsubishi Motors Corporation |
|
Podstawowe dane techniczne*
Długość całkowita: 3,74 m
Szerokość całkowita: 1,68 m
Wysokość całkowita: 1,49 m
Układ napędowy:
3-cylindrowy silnik MIVEC (benzynowy)
pojemność 1,0 litra – moc około 50 kW / 70 KM
pięciostopniowa przekładnia manualna
funkcja Auto Stop & Go
system odzysku energii kinetycznej hamowania
opony o niskich oporach toczenia w rozmiarze 185/55 R 16
*Dane o charakterze informacyjnym mogą różnić się od parametrów finalnej wersji produkcyjnej pojazdu.
Źródło: Mitsubishi Motors Corporation
http://www.press.mitsubishi.pl/www/aktualnosc/125-swiatowa-premiera-mitsubishi-concept-globall-small-w-genewie/2
ASTROMAN magazine