wydrukuj poleć znajomym zamów materiały
Od ilu lat pracuje Pani/Pan na różnych stanowiskach menedżerskich:

powyżej 20 lat
powyżej 15 lat
powyżej 10 lat
powyżej 5 lat
poniżej 5 lat
jeszcze nie byłam/-em menedżerem
nie chcę być menedżerem


Subskrypcja najnowszych ofert pracy





Nasi partnerzy:

rp.pl
gazeta.pl
onet.pl
interia.pl
wp.pl

Zasady biznesu Konosuke Matsushita w Panasonic Corporation 2010.09.17

Zasady, którymi kierują się wszyscy pracownicy firmy Panasonic Corporation na całym świecie, sformułował w 1932 roku Konosuke Matsushita - założyciel firmy. Firmowa filozofia biznesu składa się z firmowego Celu, Credo Firmy oraz Siedmiu Zasad, służących jako kompas, który pomaga ustalić i utrzymać właściwy kierunek rozwoju firmy.

Konosuke Matsushita
Foto: Panasonic
 

Filozofia biznesu według twórcy firmy - Konosuke Matsushity

"Firma jest podmiotem społecznym. Jej misją jest wniesienie wkładu do społeczeństwa. Firma musi egzystować w harmonii ze społecznością i środowiskiem."


Odpowiedzialność społeczna w Europie

Europejska działalność CSR firmy koncentruje się na trzech podstawach - Środowisku, Społeczeństwie i Miejscu Pracy.

Foto: Panasonic
 
W działaniach firmy chcemy zachować zgodność z zasadami jej twórcy, Konosuke Matsushity i wnosić istotny wkład w społeczność i środowisko, w których żyjemy.

Foto: Panasonic
 

Zasady, którymi kierują się pracownicy firmy Panasonic sformułował w 1932 roku Konosuke Matsushita – założyciel firmy.


Nasz Cel

"Uznając naszą odpowiedzialność, jako przemysłowców, poświęcimy się postępowi i rozwojowi społeczeństwa oraz dobrobytu, poprzez prowadzenie biznesu, tym samym polepszając jakość życia na całym świecie."

- Konosuke Matsushita, 1932


Jest to filozofia biznesu, którą kieruje się Panasonic.
Uwzględnia naszą misję – wkład w budowę silnego i zamożnego społeczeństwa, poprzez prowadzenie działalności biznesowej.


Zasady postępowania

Nasza filozofia biznesu pozwala nam określić cele, podejście do pracy oraz ogólny kierunek w którym zmierza firma.
Składa się ona z Naszego Celu, Credo Firmy oraz Siedmiu Zasad.
Służą jako kompas, który pomaga ustalić i utrzymać właściwy kierunek rozwoju firmy.
Nasza filozofia ma charakter uniwersalny i obowiązuje niezależnie od miejsca, w którym pracujemy.


Credo firmy

Postęp i rozwój mogą być realizowane tylko poprzez połączony wysiłek każdego z pracowników firmy. Zjednoczeni w tym duchu, przyrzekamy uczciwie, starannie i z poświęceniem wypełniać nasze obowiązki.


Siedem Zasad

1. Działanie na rzecz społeczeństwa.
Będziemy zawsze postępować zgodnie z Naszym Celem, wiernie wypełniając nasze zobowiązania, jako przedsiębiorców, wobec społeczności, w których działamy.

2. Rzetelność i uczciwość.
Będziemy rzetelni i uczciwi we wszystkich działaniach biznesowych i postępowaniu osobistym. Nieważne, jak utalentowani i mądrzy jesteśmy, bez osobistej uczciwości nie możemy zyskać szacunku innych, ani budować szacunku wobec samych siebie.

3. Współpraca i duch zespołu.
Będziemy razem mobilizować umiejętności w celu osiągnięcia naszych wspólnych celów. Nieważne jak utalentowany jest każdy z nas osobno - bez współpracy i ducha drużyny nie będziemy niczym więcej poza nazwą firmy.

4. Nieustający wysiłek na rzecz postępu.
Będziemy nieustannie dążyć do zwiększenia naszego wkładu w społeczeństwo poprzez naszą działalność biznesową. Tylko tak możemy zrealizować Nasz Cel i pomóc w osiągnięciu długotrwałego pokoju i dobrobytu.

5. Skromność i uprzejmość.
Zawsze będziemy serdeczni i skromni respektując prawa i potrzeby innych w celu wzmocnienia dobrych stosunków społecznych i polepszenia jakości życia w naszych społecznościach.

6. Adaptacja.
Będziemy cały czas zmieniać nasz sposób myślenia i zachowania aby dostosować się do ciągle zmieniających się warunków dookoła nas, dbając o zachowanie harmonii z naturą by zagwarantować postęp i sukces naszych starań.

7. Wdzięczność
Nasze postępowanie wynikać będzie z poczucia wdzięczności za wszystkie korzyści, które otrzymaliśmy, pewni tego, że ta postawa będzie źródłem radości i witalności, pozwalając nam na przezwyciężenie wszystkich przeszkód, które napotkamy.


http://www.panasonic.pl

Foto: Panasonic
 


List od Prezesa Panasonic Corporation


Od czasu założenia naszej firmy w 1918 roku, we wszystkich działaniach kierowaliśmy się filozofią zarządzania, która nakłada na firmę obowiązek uczestnictwa w życiu społecznym i w rozwoju społeczeństwa poprzez działalność biznesową.

Fumio Ohtsubo, President Panasonic Corporation
Foto: Panasonic
 
Odpowiedzialność firmy wynika z faktu, że jest podmiotem społecznym.

W ostatnich latach na wielu polach nieustannie opracowywaliśmy zaawansowane produkty i usługi. Wśród nich znalazły się takie kategorie, jak elektronika konsumencka z telewizorami plazmowymi VIERA, aparatami LUMIX i pralko-suszarkami, elektronika samochodowa, wraz z systemami nawigacji oraz zintegrowane rozwiązania bezpieczeństwa domowego i przestrzeni życiowej, a także najnowocześniejsze komponenty elektroniczne wykorzystywane do budowy społeczeństwa informacyjnego.

Pierwszego października 2008 roku uczciliśmy 90-lecie istnienia naszej korporacji poprzez zmianę nazwy na Panasonic Corporation.
Integrujemy również wszystkie nasze marki pod nazwą Panasonic, zarówno w Japonii, jak i za granicą.

Pomimo zmiany nazwy będziemy kontynuować filozofię zarządzania, której twórcą jest założyciel firmy Konosuke Matsushita.

We wszystkich obszarach działalności będziemy nadal stosować się do podstawowych założeń wypływających z tej filozofii:
"przedsiębiorstwo jest instytucją publiczną", "klient w pierwszej kolejności" oraz "zaczynaj każdy dzień z energią".

Tym sposobem, wszyscy pracownicy grupy działają pod wspólnym szyldem mierząc się z wyzwaniami codziennej pracy, do których zaliczają się również kwestie środowiska naturalnego i cyfrowego wykluczenia.

Wraz ze sloganem „Panasonic ideas for life” będziemy kontynuować nasze wysiłki by tworzyć idee, które polepszają życie ludzi na świecie, chcąc zrealizować cel, jakim jest wniesienie wkładu w tworzenie lepszej przyszłości Ziemi, jak i dalszego rozwoju społeczeństwa.


Fumio Ohtsubo
President Panasonic Corporation



http://www.panasonic.pl

Foto: Panasonic
 


Panasonic Corporation


Panasonic Corporation jest jednym z największych producentów elektroniki konsumenckiej i przemysłowej na świecie.

 
 
Zatrudnia ponad 300.000 osób w 540 spółkach i wytwarza około 15.000 grup produktowych sprzedawanych na całym świecie.

Panasonic Center Osaka
Foto: Panasonic
 
Wartość sprzedaży netto: 7.765,5 miliardów jenów, według stanu na 31 marca 2009 roku.

Panasonic Center Tokyo
Foto: Panasonic
 
Nazwa firmy:
Od 01.08.2008 koncern przyjął nazwę Panasonic Corporation
Wcześniejsza nazwa firmy to Matsushita Electric Industrial Co., Ltd.
Data założenia: Marzec, 1918

Siedziba główna:
1006, Kadoma, Osaka 571-8501, Japonia
Tel. 81-6-6908-1121

http://www.panasonic.pl



Konosuke Matsushita


Konosuke Matsushita przychodzi na świat 27 listopada 1894 roku w Wakayamie - małej wiosce, położonej na południe od Osaki.
Jego ojciec to zamożny posiadacz niewielkich dóbr ziemskich i szanowany członek lokalnej społeczności.

Konosuke Matsushita
Foto: Panasonic
 
Niestety, kiedy Konosuke jest jeszcze małym dzieckiem, ojciec, spekulując na rynku towarów podstawowych, traci cały majątek rodziny.
Po utracie posiadłości rodzina przenosi sie się do niewielkiego domu położonego w mieście. Aby wspomóc rodzinny budżet, młody Konosuke zostaje wysłany do pracy.

Zaledwie 9-letni chłopiec, na rok przed skończeniem szkoły podstawowej, wyrusza do Osaki aby zostać pomocnikiem w sklepie.

W wieku 15 lat porzuca dotychczasową pracę i składa aplikację w Osaka Electric Light Company gdzie otrzymuje stanowisko technika zajmującego się przyłączaniem nowych punktów do sieci.

W wieku 22 lat awansuje na stanowisko inspektora - najwyższe dostępne dla zwykłego technika.
Rok później, rozczarowany brakiem perspektyw zawodowych, w marcu 1918 roku postanawia założyć własną firmę.

Oszczędności w wysokości 100 jenów wystarczają na urządzenie skromnego warsztatu zlokalizowanego w domu Matsushity.

Sprzedaż idzie kiepsko i firma staje na krawędzi bankructwa, przed którym ratuje ją niespodziewane zamówienie 1.000 izolatorów przeznaczonych dla elektrycznych wentylatorów.
Za pierwszym zamówieniem podążają kolejne, zlecane przez zadowolonego klienta.

Zwiększenie płynności finansowej pozwala na nowe inwestycje – wynajęcie piętrowego domu na przedmieściach Osaki i rozpoczęcie produkcji dwudrożnego gniazdka, które okazuje się rynkowym sukcesem.

Następne produkty okazują się równie udane – wśród nich bateryjna lampa rowerowa, pierwsze masowo produkowane żelazko elektryczne i pierwsze trzylampowe radio.

W przededniu wybuchu II Wojny Światowej, dzięki serii udanych, innowacyjnych produktów, firma, której w międzyczasie zmienił nazwę na Matsushita Electric Industrial Co., Ltd, ma ugruntowaną pozycję na rynku.

W czasie wojny, jak wszystkie japońskie firmy, również Matsushita Electric Industrial Co., Ltd jest zmuszona dostosować profil swojej produkcji do realiów gospodarki wojennej.

Po zakończeniu działań zbrojnych, kiedy władzę w Japonii przejmują alianci, Matsushita, mimo braku przesłanek, zostaje zaklasyfikowana, do grupy zaibatsu – wielkich konglomeratów przemysłowo-bankowych kontrolowanych przez pojedyncze rodziny.

Decyzją władz Konosuke Matsushita traci kontrolę nad firmą, którą zbudował od podstaw.
Dzięki petycji sporządzonej przez związek zawodowy i podpisanej przez 15.000 pracowników, koncern wraca w ręce Matsushity.

Lata powojenne to czas odbudowywania pozycji firmy, a także początek globalnej ekspansji.

Konosuke Matsushita w 1951 roku
Foto: Panasonic
 
W 1951 roku, w wieku 56 lat, Konosuke Matsushita odbywa pierwszą podróż do USA
podczas, której ma okazję obserwować nowoczesny amerykański przemysł.

Postanawia przenieść innowacyjne rozwiązania na grunt japoński.
W tym celu w 1952 roku podpisana zostaje pierwsza umowa współpracy pomiędzy Matsushita Electric Industrial Co., Ltd a holenderską firmą Philips.

Rok 1956 zastaje Japonię w polepszającej się sytuacji ekonomicznej.
Bogacące się społeczeństwo dawało firmie wielką szansę rozwoju, którą natychmiast dostrzegł Konosuke Matsushita.
Ogłosił „Plan 5 Lat” – program zakładający czterokrotne zwiększenie rocznej sprzedaży, wzrost zatrudnienia o 60% i zwiększenie aktywów z 3 do 10 miliardów jenów.
Zgodnie z planem, wynik miał zostać osiągnięty w 5 lat, lecz Matsushita realizuje go w ciągu czterech.

W 1959 roku otwarta zostaje Matsushita Electric Corporation of America – nowojorska siedziba koncernu.
Wtedy też rozpoczyna się dynamiczna zagraniczna ekspansja firmy – w 1961 roku powstaje pierwsza zagraniczna firma produkcyjna National Thai, a w 1962 Matsushita Electric (Taiwan).

W 1961 roku Konosuke Matsushita rezygnuje z dotychczas pełnionej funkcji i obejmuje stanowisko honorowego prezesa.

W 1962 roku trafia na okładki magazynów „TIME” i „LIFE”, jako jeden z największych przedsiębiorców tamtych czasów.

W 1973 roku Matsushita rezygnuje z aktywnej pracy zawodowej. Przechodząc na emeryturę obejmuje stanowisko Senior Adviser.

Poświęca się pisaniu książek.
Jego książki: "Thoughts on Man" oraz "Japan at the Brink", osiągają status światowych bestsellerów.

W 1980 roku Konosuke Matushita zakłada Instytut Matsushita – organizację pożytku publicznego, której celem jest studiowanie i określanie kierunków rozwoju Japonii w XXI wieku.

27 kwietnia 1989 roku, w wieku 94 lat, Konosuke Matsushita, umiera.


http://www.panasonic.pl


ASTROMAN magazine


wydrukuj ten artykuł
  strona: 1 z 1
polecamy artykuły
Microsoft acquires Semantic Machines, advancing the state of conversational AI
PayPal Expands Global Platform with Acquisition of iZettle for USD2.2 billion
The FIAT 500e uses an Electric-Drive Motor with 111 HP (83 kW) and 147 LB-FT (200 Nm) of Torque
Volkswagen debuts 2018 enthusiast vehicle fleet at SOWO: The European Experience in Savannah, Georgia, USA
Airbus Defence and Space. SpaceDataHighway: 10,000 successful laser connections - Reliability of 99.8 per cent
Intel's 3 Million Square Feet of Solar Panels Help Heat, Cool and Light
Dell Technologies Accelerates Hyper-Converged Infrastructure Portfolio Growth; Simplifies Path to VMware-based Clouds
Satelita Biomass zmierzy ilość lasów na Ziemi. W misji Europejskiej Agencji Kosmicznej uczestniczą inżynierowie z SENER Polska
Satya Nadella, CEO at Microsoft: Opportunity and responsibility in the era of the Intelligent Cloud and Intelligent Edge
Microsoft Build highlights new opportunity for developers, at the edge and in the cloud
ABB to strengthen Indonesia's power grid and support economic growth
Polskie start-upy prezentowały się w Kanadzie
Na Marsa wystartowała misja NASA InSight z polskim penetratorem Kret firmy Astronika na pokładzie
Mercedes-Benz USA: Enhancing the user experience through augmented reality
Boeing: Aviall to lead AHRLAC supply chain, join industry team Bronco Combat Systems
strona główna  |  oferty pracy  |  executive search  |  ochrona prywatności  |  warunki używania  |  kontakt     RSS feed subskrypcja RSS
Copyright ASTROMAN © 1995-2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: TAU CETI.