wydrukuj poleć znajomym zamów materiały
Od ilu lat pracuje Pani/Pan na różnych stanowiskach menedżerskich:

powyżej 20 lat
powyżej 15 lat
powyżej 10 lat
powyżej 5 lat
poniżej 5 lat
jeszcze nie byłam/-em menedżerem
nie chcę być menedżerem


Subskrypcja najnowszych ofert pracy





Nasi partnerzy:

rp.pl
gazeta.pl
onet.pl
interia.pl
wp.pl

Autobus hybrydowy II generacji Solaris Urbino 18 Hybrid 2010.01.16

Solaris Urbino 18 Hybrid to prawdziwa innowacja w stosunku do tradycyjnych autobusów z tradycyjnym napędem. Poszukując rozwiązania optymalnego, firma Solaris Bus & Coach SA zdecydowała się na system hybrydowy produkowany przez firmę Allison Transmission. Doświadczenia zebrane podczas eksploatacji kilkuset autobusów w Stanach Zjednoczonych przekonały zarząd firmy, że jest to najlepsza propozycja na rynku.

Solaris Urbino 18 Hybrid
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Solaris Bus & Coach S.A.
to przedsiębiorstwo rodzinne z siedzibą w Bolechowie koło Poznania.
Produkuje nowoczesne autobusy miejskie, międzymiastowe, turystyczne, trolejbusy, autobusy specjalne, a także tramwaje.
Wszystkie produkty Solaris Bus & Coach spełniają najwyższe standardy jakości.

Solaris Urbino 18 Hybrid to prawdziwa innowacja w stosunku do tradycyjnych autobusów z tradycyjnym napędem.

Solaris Urbino 18 Hybrid
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Poszukując rozwiązania optymalnego, firma Solaris Bus & Coach S.A. zdecydowała się na system hybrydowy produkowany przez firmę Allison Transmission.
Doświadczenia zebrane podczas eksploatacji kilkuset autobusów w Stanach Zjednoczonych przekonały zarząd firmy, że jest to najlepsza propozycja na rynku.

Solaris Urbino 18 Hybrid
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Układ hybrydowy firmy Allison jest rozwiązaniem łączącym pracę silnika spalinowego oraz napędu elektrycznego.
Dzięki zaawansowanemu sterowaniu, silnik cały czas pracuje w optymalnym zakresie obrotów, zaś nadwyżka jego mocy ładuje baterie podczas jazdy.

Schemat autobusu Solaris Urbino 18 Hybrid. Układ hybrydowy firmy Allison jest rozwiązaniem łączącym pracę silnika spalinowego oraz napędu elektrycznego.  
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Technologia ta pozwala również na odzyskiwanie energii pochodzącej z hamowania pojazdu, gromadzenie jej w bateriach i ponowne wykorzystanie do przyspieszenia autobusu.

Dieslowską część napędu stanowi silnik firmy Cummins w wersji 178 kW (250-konnej) IBS ISBe5-250B o pojemności 6,7 litra.

Przełącznik firmy Allison Transmission w Solaris Urbino 18 Hybrid
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Drugim elementem napędu autobusu i zarazem jego główną częścią jest system Ep50 firmy Allison Transmission.

Umieszczenie napędu hybrydowego w drugim wagonie autobusu w wieży po lewej stronie pozwala na uzyskanie do 52 miejsc siedzących.
Łączna liczba pasażerów, którzy jednocześnie mogą podróżować w Solarisie Urbino 18 z napędem hybrydowym, to nawet 161 osób. Oczywiście liczba ta zależy od opcji, jaką wybierze klient.

Foto: Solaris Bus & Coach
 
Elementem uzupełniającym hybrydowego systemu napędowego są umieszczone na dachu baterie oraz inwerter.
Rozkład mas Solaris Urbino 18 Hybrid zapewnia również optymalne rozłożenie nacisków na osie.


Napęd Ev


To element centralny systemu hybrydowego, w którym dokonywane jest sumowanie (blending) momentu obrotowego silnika spalinowego oraz silników elektrycznych.
Składa się on m.in. z 2 silników elektrycznych, 2 synchronicznych sprzęgieł oraz 3 przekładni planetarnych.
Moduł Ev wygląda podobnie do tradycyjnej skrzyni biegów.


Jednostka sterująca


To ostatni element układu.
Tworzą ją 2 moduły sterujące firmy Allison serii 1000/2000.
Rolą pierwszej jednostki jest kontrolowanie i zarządzanie pracą napędu hybrydowego, podczas gdy druga jednostka odpowiada za współpracę z innymi układami pojazdu.


Baterie


Odpowiednio przetworzona energia, odzyskiwana w trakcie procesu hamowania, gromadzona jest w specjalnych bateriach zamontowanych na dachu autobusu.
Dzięki temu baterie nie wymagają doładowywania z zewnętrznych źródeł energii.
Okres działania kompletu baterii niklowo-metalowo-wodorkowych NiMH o wadze 410 kg to około 6-7 lat w zależności od sposobu eksploatacji autobusu.


Silnik Diesla


Solaris Urbino 18 Hybrid wyposażony jest w silnik Diesla firmy Cummins o pojemności 6,7 litra.
Osiąga moc 178 kW przy maksymalnym momencie obrotowym 1005 Nm i 1500 obrotach na minutę.
Jednostka napędowa zaadaptowana do systemu hybrydowego spełnia normę emisji spalin Euro 5.


Podwójny moduł przetwornicy (DPIM)


Dual Power Inverter Module to jedna z istotniejszych części elektrycznego systemu Allison.
DPIM składa się z dwóch modułów przetwornic AC/DC - DC/AC, które ważą w sumie 75 kg.

Solaris Urbino 18 Hybrid
Foto: Solaris Bus & Coach
 

Solaris Bus & Coach, 09.10.2008

http://www.solarisbus.pl/busmania,ciekawostki,0,331.html  


Solaris z przekładnią automatyczną ZF EcoLife


Pierwsze pojazdy wyposażone w nowy model przekładni automatycznej ZF EcoLife opuściły już fabrykę w Bolechowie.
Solaris posiada w swojej ofercie szeroką gamę nowoczesnych rozwiązań technicznych pozostawiając klientom swobodę wyboru.

Nowy model przekładni automatycznej ZF EcoLife
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Nowa skrzynia biegów przeznaczona jest do silników spełniających najostrzejsze normy emisji spalin EEV czy Euro 6.

ZF EcoLife jest zupełnie nowo skonstruowaną automatyczną skrzynią biegów o momencie obrotowym do 2000 Nm z wbudowanym retarderem pierwotnym zwiększającym skuteczność hamowania o około 40 procent.

Jednak zaleta, którą w nowym produkcie klienci docenią najbardziej sprowadza się do jego ekonomiczności.
ZF EcoLife pozwala zredukować zużycie paliwa o około 3-5 procent, co przekłada się również na odpowiednio mniejszą emisję spalin.

Nowy model przekładni automatycznej ZF EcoLife
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Cechą wartą uwagi, w szczególności dla pasażerów, jest mniejszy hałas powodowany przez pojazd.

Przekładnia automatyczna EcoLife może być również stosowana w autobusach o napędzie hybrydowym, czyli łączącym silnik spalinowy z silnikiem (bądź silnikami) elektrycznymi.

“Czyste niebo nad Sosnowcem!” jako hasło Solaris Urbino 18 Hybrid w Sosnowcu
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Solaris
już w 2006 roku, jako pierwszy w Europie, wprowadził na rynek seryjnie produkowany hybrydowy autobus miejski.
Zdobyte od tego czasu doświadczenie producent zainwestował w dalszy rozwój, co poparte niezmiennie dobrymi wynikami sprzedaży, zapewnia mu niekwestionowany tytuł lidera w dziedzinie innowacji i przyjaznych środowisku rozwiązań.

Autobus hybrydowy Solaris Urbino 18 Hybrid na przystanku autobusowym
Foto: Solaris Bus & Coach
 

Solaris Bus & Coach, 14.12.2009

http://www.solarisbus.pl/busmania,ciekawostki,0,518.html  



Solaris Bus & Coach S.A.


Solaris Bus & Coach to polska firma rodzinna.
Założyciel firmy Krzysztof Olszewski 15 lat zbierał doświadczenia w branży autobusowej, piastując kierownicze stanowiska w fabryce Neoplan w Niemczech.
Wprowadzając w 1994 roku pierwszy niskopodłogowy autobus na polski rynek stał się pionierem w branży.

 
 
Dwa lata później Krzysztof Olszewski wraz z żoną Solange otworzył własną fabrykę autobusów w podpoznańskim Bolechowie.
Od początku produkcji opuściło ją już ponad 5.000 autobusów.

Pierwsze sukcesy były na lokalnym rynku.
Działalność eksportową firma rozpoczęła w 2000 roku, co w znacznym stopniu przyczyniło się do rozwoju przedsiębiorstwa.

Obecnie około 50% wyprodukowanych autobusów jest eksportowanych. Autobusy Solaris jeżdżą nie tylko w 18 krajach Europy, ale także poza jej granicami.
Firma dostarczyła 225 nowoczesnych autobusów miejskich do Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Autobus miejski, tramwaj i trolejbus firmy Solaris Bus & Coach
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Historia firmy to ciągły i dynamiczny rozwój - odzwierciedlenie tego znaleźć można w ciągłym poszerzaniu oferty o coraz bardziej nowoczesne pojazdy.
Aktualnie są to przede wszystkim niskopodłogowe autobusy miejskie oraz niskowejściowe pojazdy miejskie i międzymiastowe typu Low Entry.

Tramwaj filmy Solaris Bus & Coach
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Wszystkie autobusy marki Solaris spełniają najbardziej surowe europejskie normy emisji spalin.
Dodatkowo w ofercie są także ekologiczne trolejbusy Trollino.

W 2006 roku zaprezentowano pierwszy w Europie seryjnie produkowany autobus z napędem hybrydowym.
Poza tym wzbogacono ofertę produktów o pojazdy specjalne: autobusy lotniskowe oraz mobilne stacje krwiodawstwa.

Ambulans do pobierania krwi filmy Solaris Bus & Coach
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Autobusy marki Solaris mają wiele charakterystycznych cech: przede wszystkim są wyprodukowane z najwyższej jakości stali odpornej na korozję oraz wyposażone w moduły podwozia i napędy dostarczane przez czołowych europejskich producentów.

Wszystkie niskopodłogowe autobusy typu Urbino oraz Trollino posiadają asymetryczną szybę przednią, która umożliwia kierowcy lepszą widoczność, szczególnie podczas wjazdu na przystanek.

Firmowy jamnik na karoserii Solaris Urbino 18 Hybrid
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Dodatkowym elementem wyróżniającym jest zielony jamnik - symbol autobusów marki Solaris - przyjazny dla środowiska i pasażerów, ekonomiczny oraz "niskopodłogowy".

W procesie rozwoju produkcji olbrzymią wagę firma przykłada do wymagań właścicieli, pasażerów oraz kierowców autobusów.
Celem jest zaspokojenie w równym stopniu potrzeb wszystkich klientów.
Dlatego priorytetami dla firmy są: bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy, niezawodność, wysokiej jakości komponenty oraz dostępność części.
Ważna jest jasna konstrukcja i wzornictwo, zaprojektowane z myślą o kierowcach i pasażerach.

Dzięki nieustannemu dążeniu do perfekcji autobusy Solaris prezentują innowacyjną i atrakcyjną formę oraz wygodne i przyjazne pasażerom wnętrze.
Cechy te świadczą o radości jaka płynie z budowania pojazdów marki Solaris.

Autobus hybrydowy Solaris Urbino 18 Hybrid na ulicach miasta
Foto: Solaris Bus & Coach
 
Celem zarządu firmy jest zdobycie pozycji lidera na światowym rynku autobusowym.
Poza tym zarząd firmy chce udowodnić, że przedsiębiorstwo rodzinne dzięki swojej elastyczności i szybkim reakcjom na zmieniające się wymagania rynku, nawet w czasach globalizacji może dotrzymać kroku konkurencji.

Zarząd firmy jest przekonany, że miejsca wystarczy zarówno dla wielkich koncernów, jak również dla średnich przedsiębiorstw.

Zdaniem właścicieli firmy, gospodarka podobnie jak natura, potrzebuje różnorodności by umożliwić i wspierać rozwój.


http://www.solarisbus.pl/o_firmie.html



ASTROMAN magazine


wydrukuj ten artykuł
  strona: 1 z 1
polecamy artykuły
Boeing to Acquire Millennium Space Systems, provider of agile, flight-proven small-satellite solutions
Lockheed Martin Receives USD218 Million Contract for High Mobility Artillery Rocket System Launcher
SAMSUNG. The Galaxy Note9 Unpacked 2018 Takes a Leap Toward a More Connected World
SAMSUNG. Nowy Galaxy Note9 - dla tych, którzy pragną mieć wszystko
LANXESS plans to sell remaining 50 percent stake in joint venture ARLANXEO to Saudi Aramco
"Pępowina" zaprojektowana w Warszawie poleci na Marsa. Mechanizm zaprojektowali i wykonali inżynierowie z SENER Polska
Cisco Announces Intent to Acquire Duo Security for USD2.35 billion
NVIDIA. Why GeForce Is the Graphics Platform of The International 2018
Pipistrel Alpha Electro aircraft. First flight of an electric aircraft in Finland
Bridgestone premieres leading-edge products and solutions offering ultimate efficiency, convenience and sustainability at IAA 2018
Harley-Davidson Accelerates Strategy to Build Next Generation of Riders Globally
China-Europe Railway Express (Zhengzhou): The Silk Rail Road Gets on Track
Volkswagen's all-electric I.D. R race car sets a new standard at the world's highest road race at the 2018 Pikes Peak International Hill Climb
The Microsoft Inspire 2018: Opening doors for partner innovation, growth and differentiation
Intercept Sets Distance Record for Lockheed Martin's Hit-to-Kill Patriot Advanced Capability PAC-3 MSE
strona główna  |  oferty pracy  |  executive search  |  ochrona prywatności  |  warunki używania  |  kontakt     RSS feed subskrypcja RSS
Copyright ASTROMAN © 1995-2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: TAU CETI.