wydrukuj poleć znajomym zamów materiały
Od ilu lat pracuje Pani/Pan na różnych stanowiskach menedżerskich:

powyżej 20 lat
powyżej 15 lat
powyżej 10 lat
powyżej 5 lat
poniżej 5 lat
jeszcze nie byłam/-em menedżerem
nie chcę być menedżerem


Subskrypcja najnowszych ofert pracy





Nasi partnerzy:

rp.pl
gazeta.pl
onet.pl
interia.pl
wp.pl

Chińska firma BYD i Warren Buffett czyli Realizuj Swoje Marzenia 2009.08.23

Firma BYD Company Limited, z siedzibą w Shenzhen w Chinach, została założona w 1995 roku. Od 2002 roku jest notowana na giełdzie papierów wartościowych w Hong Kongu. Nazwa firmy BYD jest akronimem hasła Build Your Dreams czyli Realizuj Swoje Marzenia.

Wang Chuanfu, założyciel, główny akcjonariusz i prezes zarządu BYD (Build Your Dreams), zajmuje 58 miejsce w rankingu najbogatszych ludzi świata magazynu Forbes.

 
Firma BYD Company Limited, z siedzibą w Shenzhen w Chinach, została założona w 1995 roku. Od 2002 roku jest notowana na giełdzie papierów wartościowych w Hong Kongu.
Nazwa firmy BYD jest akronimem hasła Build Your Dreams czyli Realizuj Swoje Marzenia.


Niezwykła historia Wang Chuanfu


Wang Chuanfu, chemik, absolwent państwowego Pekińskiego Instytutu Badawczego Metali Nieżelaznych, w 1995 roku, w wieku 29 lat, założył firmę BYD Co. w specjalnej strefie ekonomicznej w Shenzhen niedaleko Hong Kongu.
Firma produkowała baterie, w tym baterie do telefonów komórkowych.
W ciągu zaledwie czterech lat stał się jednym z największych na świecie producentów baterii do telefonów komórkowych.
Zainwestował też w produkcję całych telefonów, w tym dla firm Motorola, Sony Ericsson i Samsung.

Wszystko wskazuje na to, że ten 43-letni chiński przedsiębiorca będzie jedną z największych postaci biznesu w najbliższych latach, jeśli uda mu się wypromować auta elektryczne produkowane przez założoną przez niego i wprowadzoną na giełdę papierów wartościowych w Hong Kongu w 2002 roku firmę BYD - Build Your Dreams.

 
 
W 2003 roku Wang Chuanfu kupił od państwa chińskiego średniej wielkości fabrykę samochodów osobowych w Xian, po ogłoszeniu jej upadłości.
Już po kilku miesiącach z fabryki wyjechał benzynowy model BYD F3, jeden z najlepiej sprzedających się sedanów w Chinach.
Dziś montuje się w niej także auta hybrydowe.

BYD F3 DM

 
Podczas tegorocznego, styczniowego Detroit Auto Show w USA model BYD F3DM wywołał sensację. Jego litowo-jonowe baterie ładuje się z gniazdka w garażu.
Na jednym doładowaniu auto przejedzie 110 km, podczas gdy nowa Toyota Prius Plug-in tylko 19 km, a Chevrolet Volt tylko 64 kilometry.
Chiński samochód ma kosztować tylko 22 tysiące dolarów, podczas gdy amerykański jest około dwa razy droższy.
Te trzy auta pojawią się w szerokiej sprzedaży w 2010 roku. Najwcześniej BYD F3DM, już w styczniu 2010 roku.
Jest pierwszym pojazdem z serii lansowanej przez Wang Chuanfu.

Wang Chuanfu i BYD e6 podczas Detroit Auto Show w USA
 
O Chińczyku zrobiło się głośno jesienią 2008 roku, gdy w jego firmę zainwestował Warren Buffett, który za 10 procent firmy BYD zapłacił 230 mln dolarów.

Firmą BYD zainteresował Warrena Buffetta jego wieloletni partner Charlie Munger, wiceprezes Berkshire Hathaway Inc. Nazwał on szefa BYD niezwykłą kombinacją Thomasa Edisona i Jacka Welcha, bo jak Edison rozwiązuje problemy techniczne, jak Welch osiąga wszystko, co zamierzył.

Warren Buffet - nr 2 w rankingu najbogatszych ludzi świata magazynu Forbes

 

Obecnie firma BYD ma 11 dużych zakładów produkcyjnych o powierzchni przekraczającej 10 milionów metrów kwadratowych.
Zajmuje się produkcją samochodów i części motoryzacyjnych, akumulatorów samochodowych i różnorodnych baterii do elektroniki użytkowej (w tym dla telefonów komórkowych), wytwarza dachowe panele słoneczne do ogrzewania budynków oraz zróżnicowany asortyment podzespołów elektronicznych.

Firma prowadzi działalność biznesową na wszystkich kontynentach i zatrudnia ponad 130 tysięcy osób.
Aktualnie firma BYD zajmuje drugie miejsce na świecie w branży producentów akumulatorów.

Łącznie z zakładami produkcyjnymi zlokalizowanymi na terenie Chin, firma BYD utworzyła zintegrowaną sieć składającą się z centrów badawczo-rozwojowych, zakładów produkcyjnych, marketingu i logistyki.

Firma BYD posiada dwa własne centra badawczo-rozwojowe.
W Shenzhen ulokowane zostało pierwsze centrum badawczo-rozwojowe BYD. Centrum zatrudnia ponad 3.000 ekspertów i inżynierów pracujących w 40 laboratoriach. Jest to pierwsze całkowicie prywatne centrum w Chinach.
Kolejne powstało w Shanghaju.
Firmowe zakłady produkcyjne zlokalizowane są na terenie Chin w miejscowościach: Shenzhen, Pingshan, Shanghai, Pekin, Baolong, Huizhou, Kuichong i Xian.
Oddziały, spółki i filie firmy BYD są w Ameryce Północnej i Południowej, Europie, Japonii, Korei, Hong Kongu, Indiach, Tajwanie i w wielu innych regionach świata.
Na terenie USA prowadzona jest działalność biznesowa w zakresie sprzedaży i marketingu poprzez odziały firmy w Elk Grove Village w stanie Illinois oraz w San Francisco w stanie California.

W najbliższej okolicy Polski firma BYD posiada swoje oddziały i spółki na terenie Niemiec, Danii, Finlandii, Węgier i Rumunii.
W przygotowaniu są umowy dealerskie dotyczące sprzedaży samochodów BYD na terenie Czech i Słowacji.


BYD DM oraz BYD Hybrid System BHS


DM to skrót od Dual Mode (Podwójny Tryb).
BYD DM (Dual Mode) pojazdów elektrycznych łączy w sobie zarówno czysty napęd elektryczny (wyłącznie silnik elektryczny zasilany z elektrochemicznego źródła energii elektrycznej) jak i elektryczny napęd hybrydowy (silnik elektryczny i silnik wewnętrznego spalania).

Hybrydowy układ napędowy DM integruje generator z zaawansowanym technologicznie systemem kontroli mocy silnika, co skutkuje nie tylko niższym zużyciem paliwa i mniejszą emisją spalin, ale i wyższymi osiągami mocy i napędu.
Efektem tego jest zwielokrotnione dostarczanie energii przy ładowaniu akumularorów i zaopatrywaniu w paliwo, co stanowi istotę systemu hybrydowego z podwójnym trybem.

 
 
Jeśli czysty napęd elektryczny zasilany z elektrochemicznego źródła energii elektrycznej oznaczymy skrótem EV, a elektryczny napęd hybrydowy (silnik elektryczny i silnik wewnętrznego spalania) skrótem HEV, to w przypadku BYD DM otrzymamy oznaczenie „EV+HEV”.
Taki system występuje w hybrydowych napędach elektryczno-spalinowych i staje się nowym najbardziej popularnym systemem napędowym na świecie.

BHS integruje generator z zaawansowanym technologicznie systemem kontroli mocy silnika, co skutkuje nie tylko niższym zużyciem paliwa i mniejszą emisją spalin, ale i wyższymi osiągami mocy i napędu.

Technologia ładowania baterii i łatwość budowy sieci punktów ładowania, ładowanie baterii z gniazdka domowego 220V AC, umożliwiają łatwe rozwiązania zarówno w zakresie dostarczania paliwa jak i zasilania baterii, co stanowi, że jest to rzeczywiście system hybrydowy Dual Mode.


Celem BYD jest pozycja lidera w produkcji samochodów napędzanych elektrycznie


Centrala BYD Auto, zlokalizowana w południowych Chinach, wyraźnie określiła najnowszy plan firmy. Celem ma być pozycja lidera w produkcji samochodów napędzanych elektrycznie.
Założona 14 lat temu firma, zaprezentowała już auta elektryczne oraz hybrydy, przygotowując się na wkroczenie w roku 2011 na rynek amerykański oraz rynki europejskie.

Wnętrze BYD F3

 
Jak informuje główny menedżer odpowiedzialny za eksport, w następnych 5–10 latach zaobserwujemy na świecie ogromne zmiany, a proces elektryfikacji pojazdów nastąpi znacznie szybciej niż było to dotychczas przewidywane.
Wizja BYD przewiduje, że w niedalekiej przyszłości elektryczne auta zapełnią już drogi, a stacje szybkiego ładowania akumulatorów będą tak powszechnie dostępne jak stacje benzynowe w czasach dzisiejszych.
Realizacja tej wizji napotyka na duże bariery finansowe i technologiczne.

BYD F6 DM

 
W połowie grudnia 2008 roku z taśm zszedł pierwszy seryjny BYD F3DM z napędem hybrydowym oraz z możliwością ładowania akumulatorów zarówno przez silnik spalinowy, jak i podłączając samochód do sieci elektrycznej.

Układ napędowy wygląda następująco.
Niewielki silnik spalinowy o pojemności jednego litra i mocy 50 kW (68 KM) napędza generator ładujący akumulatory. Prąd z akumulatorów zasila silnik elektryczny (także o mocy 50 kW), który z kolei napędza koła pojazdu.
Jak twierdzi producent, w trybie elektrycznym samochód może przejechać ponad 110 km, co stanowi dwukrotnie lepszy wynik, niż ten którym może się pochwalić zapowiadana trzecia już generacja Priusa firmy Toyota.

Ładowanie akumulatorów po podłączeniu do gniazdka elektrycznego zajmuje około 9 do 10 godzin. Jest też szybszy sposób, na specjalnych stacjach będzie można naładować akumulatory w 80% w zaledwie 15 minut.
Jeśli nie jest to możliwe - z powodu braku sieci punktów ładowania akumulatorów - pozostaje silnik spalinowy ładujący akumulatory poprzez generator. Ich żywotność oceniana jest na 2000 cykli.

Są jeszcze dwie fazy pracy całego układu.
Podczas przyspieszania i w innych nagłych potrzebach system może połączyć wał, na którym znajduje się silnik spalinowy i generator z wałem silnika elektrycznego, zwiększając chwilowo moc do 100 kW (136 KM).
Według zasady, że nic nie powinno się marnować, energia hamowania jest odzyskiwana i ładuje akumulatory.

Technologia ultraszybkiego ładowania jest coraz powszechniejsza. Jedynym problemem może okazać się brak stacji umożliwiających takie ładowanie.
Na drodze do popularności poza rynkiem rodzimym mogą stanąć także: nienajlepsza opinia o chińskich produktach, protesty Toyoty związane z podobieństwem modelu F3 do modelu Corolla oraz wysoka cena. Chińska hybryda kosztuje na terenie Chin około 22.000 dolarów, a eksport może tę cenę jedynie zwiększyć.

Wnętrze BYD F6

 
Obecnie rozpoczyna się dostawa modelu F3DM, który może pokonać odległość 110 km napędzany bateriami lub 580 km w oparciu o technologię hybrydową.
Będzie on początkowo przeznaczony dla klientów korporacyjnych, będących w stanie nabyć niewielką flotę hybryd oraz zadbać o organizację systemu ich ładowania.
Dla indywidualnych klientów, auta takie będą początkowo nieco mniej dostępne.
Będzie tak, dopóki ich produkcja nie rozpocznie się na skalę masową, a stacje ładowania akumulatorów nie staną się popularne i dostępne na masową skalę.

BYD e6

 
Niektórzy z rywali sceptycznie podchodzą do planów BYD, który planuje rozpoczęcie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Niezależni eksperci podkreślają relatywnie niewielkie doświadczenie firmy, obecnej na rynku producentów aut od roku 2003, co może stać się czynnikiem niekorzystnym. Z drugiej jednak strony na korzyść przemawiać może jej historia. Doświadczenie w produkcji baterii oraz druga pozycja w tej właśnie dziedzinie na świecie, to zdecydowana przewaga technologiczna chińskiego producenta.

Dodatkowym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi BYD stać się może rządowa dotacja, którą firma otrzymała w ramach programu wspomagania przemysłu motoryzacyjnego w czasach globalnego kryzysu ekonomicznego.
Wsparcie ze strony rządu pozwoli dla przykładu zmniejszyć cenę F3DM o 21.900 dolarów.

Wnętrze BYD e6

 
Zgodnie z przewidywaniami, Volkswagen i chiński koncern BYD Auto podpisały porozumienie o współpracy dotyczącej rozwoju napędów elektrycznych i hybrydowych.
Rozmowom towarzyszył osobiście Wang Chuanfu, główny akcjonariusz firmy BYD i prezes zarządu BYD Auto, zajmujący 58 miejsce w rankingu najbogatszych ludzi świata magazynu Forbes.

BYD Auto jest jedynym producentem inwestującym w akumulatory żelazowo-fosforanowe, które są tańsze niż baterie litowo-jonowe. Ich ogromną zaletą jest nietoksyczność i możliwość recyclingu, czyli dodatkowe elementy wpływające na ekologię.
Ładowanie baterii z gniazdka domowego jest dość powolne (9-10 godzin), ale przy użyciu specjalnej stacji umożliwia "zatankowanie" 80% baterii w ciągu zaledwie 15 minut.


W 2009 roku BYD wprowadza na rynek
6 nowych modeli



W 2009 roku BYD wprowadza na rynek sześć nowych modeli.
Znajdują się wśród nich:
kabriolet F8, hybrydowy F6DM, elektryczny e6, MPV M6, sedan F5 oraz F4.

Model BYD F6DM jest hybrydową wersją sedana F6, która funkcjonuje na zasadach podobnych do BYD F3DM.
Całkowita moc pojazdu 125 kW (170 KM).
Auto napędzane silnikiem elektrycznym pokonuje dystans 110 km przy jednym naładowaniu baterii.

BYD e6

 
Kolejną z tegorocznych nowością jest model BYD e6, samochód napędzany wyłącznie prądem elektrycznym.

Jest on pierwszym tego typu pojazdem produkcji chińskiej.
Producent przewiduje, że auto będzie w stanie pokonać odcinek 400 km na jednym tylko załadowaniu baterii.
Pełne naładowanie pojazdu będzie możliwe z głównego gniazdka, ale wykorzystanie gniazdka zastępczego pozwoli doładować pojazd od 0% do 80% w czasie jedynie 15 minut.

Wnętrze BYD e6

 
Przewidywana prędkość maksymalna to ponad 160 km/h.
Pojazd posiada dobre jak na samochód miejski osiągi - przyspieszenie 0-100 km/h w 8 sekund i prędkość maksymalną 160 km/h oraz zasięg aż 400 km.

Tak duży zasięg samochodu elektrycznego jest niewątpliwą zaletą - szczególnie, że akumulatory firmy BYD są bardzo trwałe i dobrze znoszą szybkie ładowanie - można je naładować do 50 % w 10 minut.


Dane techniczne BYD e6

Przyspieszenie: 0-100 km/h w 8 sekund

Prędkość maks.: 160 km/h

Zasięg na jednym ładowaniu: 400 km

Zużycie energii: na poziomie 18 kWh / 100 km

Silnik elektryczny: synchroniczny z magnesami trwałymi

Cztery wersje napędu do wyboru (na jedną i na obie osie):

101 KM (75 kW),
101 KM + 54 KM (75 kW + 40 kW),
215 KM (160 kW),
215 KM + 54 KM (160 kW + 40 kW)

Akumulatory: litowo-jonowe firmy BYD

Czas ładowania 0-100%: kilkanaście godzin ze standardowego gniazdka 220 V / 10 A

Czas ładowania 0-80%: około 15 minut ze źródła dużej mocy

Czas ładowania 0-50%: około 10 minut ze źródła dużej mocy

Szacowana żywotność: 600.000 km, 2.000 cykli, 10 lat



Warren Buffet realizuje marzenia i wyznacza swojego następcę


Wang Chuanfu, zajmujący 58 miejsce w rankingu najbogatszych ludzi świata magazynu Forbes, główny akcjonariusz firmy BYD i prezes zarządu BYD Auto, we wrześniu 2008 roku poinformował, że w drugiej połowie 2009 roku na rynku pojawi się skonstruowany przez firmę samochód elektryczny. Po jednokrotnym naładowaniu, zasięg napędzanego bateriami auta wyniesie 400 km.
Teraz wiemy, że miał namyśli model BYD e6.

Wang Chuanfu, założyciel, główny akcjonariusz i prezes zarządu BYD (Build Your Dreams)

 
Prezes BYD potwierdził także, że jeszcze w 2008 roku firma rozpocznie w Chinach sprzedaż hybrydy F3DM, której zasięg na zasilaniu elektrycznym wynosi 110 km.
Producent poinformował, pojazd może być ponownie naładowany do 50 procent pojemności baterii w czasie jedynie 10 minut.

"Technologia zasilania pojazdów bateriami stanowi jeden z rdzeni naszego dotychczasowego doświadczenia w branży. Dzięki temu możemy zająć zaszczytne miejsce obok GM i Toyoty" - potwierdził Wang Chuanfu na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Genewie.

W związku z tą informacją, renomowany amerykański fundusz inwestycyjny Berkshire Hathaway Inc., którego głównym udziałowcem jest Warren Buffett, zapowiedział pod koniec września 2008 roku, że jest gotowy zapłacić 230 mln USD za 10 procent udziałów w firmie BYD. W ten sposób firma chciałaby wesprzeć chińską technologię przyjazną środowisku.

Zgodnie z tą zapowiedzią, już we wrześniu 2008 roku firma MidAmerican Energy Holdings, podmiot zależny od funduszu inwestycyjnego Berkshire Hathaway Inc., kontrolowanego przez Warrena Buffett'a, nabył 10 procent udziałów w firmie BYD za 230 mln USD.

Charlie Munger, wiceprezes Berkshire Hathaway Inc., wieloletni przyjaciel Warrena Buffetta
Foto:
The Associated Press

 
Na początku 2009 roku Warren Buffet - nr 2 w rankingu najbogatszych ludzi świata magazynu Forbes - zaprosił przedstawicieli BYD Auto do zaprezentowania ich ekologicznych modeli podczas głównego spotkania akcjonariuszy, które odbyło się 2 maja 2009 roku w USA.

Pokaz możliwości chińskiego producenta był początkiem ekspansji koncernu BYD na rynku amerykańskim.
Podczas publicznej prezentacji w USA, prezes BYD Auto, Wang Chuanfu, potwierdził, że jest to początek ekspansji firmy BYD na rynku amerykańskim.

Na prezentacji pokazane zostały dwa modele: elektryczny e6 i hybrydowy F3DM.

Model F3DM jest pierwszym masowo produkowanym modelem hybrydowym typu plug-in. Jego atutem jest aż 110 km zasięg na zasilaniu elektrycznym. Sprzedaż auta rozpoczęła się już w grudniu 2008 roku.

Jeszcze na początku sierpnia 2009 roku było trzech kandydatów do poprowadzenia najsłynniejszego funduszu inwestycyjnego Berkshire Hathaway Inc.

David Sokol, prezes zarządu MidAmerican Energy Holdings
Foto: MidAmerican Energy

 
5 sierpnia 2009 roku Warren Buffett nie pozostawił wątpliwości: będzie to David Sokol, obecnie prezes zarządu MidAmerican Energy Holdings.
Wszystko wskazuje, że jest to nagroda za doskonały wybór inwestycji w 2008 roku.

Kiedy rynek motoryzacyjny ostro się kurczył, David Sokol działając w porozumieniu z Charlie Munger’em, wiceprezesem Berkshire Hathaway Inc. (wieloletnim przyjacielem i partnerem biznesowym Warrena Buffetta), namówił Warrena Buffetta do inwestycji w chińską firmę BYD, znaną z planów zbudowania chińskiego auta elektrycznego, poprzez fundusz inwestycyjny Berkshire Hathaway Inc.
Warren Buffett posłuchał tej rady.

Zainwestowane niespełna rok temu 230 mln USD przyniosły Berkshire Hathaway Inc. już ponad 1 miliard USD zysku.


video
Charlie Munger On BYD

http://www.youtube.com/watch?v=rZ9AooeFe9E  


W ten sposób wiele osób zrealizowało i dalej może realizować swoje marzenia.


WiRW


http://www.byd.com/company.php  

http://www.byd.com/showroom.php  



ASTROMAN magazine


wydrukuj ten artykuł
  strona: 1 z 1
polecamy artykuły
Selena Group - increase of net profit in the very first quarter of 2019
IBM: Major Ocean Carriers CMA CGM and MSC to Join TradeLens Blockchain-Enabled Digital Shipping Platform
deepsense.ai: A comprehensive guide to demand forecasting with machine learning
Wojciech Kostrzewa nowym Prezesem Polskiej Rady Biznesu
Uroczysta Gala Nagrody Polskiej Rady Biznesu 2019
SpaceX launched 60 Starlink satellites from Space Launch Complex 40 at Cape Canaveral Air Force Station, Florida
ImpactCEE 2019: Danubia NanoTech wins the PowerUp! Grand Final 2019
Panasonic Launches Comprehensive Showroom for Residential Materials such as Kitchens in India
HPE to acquire supercomputing leader Cray. Combined Company Will Drive Next Generation of High Performance Computing
Lilium reveals new air taxi as it celebrates maiden flight
SIEMENS "Local" data processing - Edge Computing simplifies data processing in intelligent factory Amberg
Anno Borkowsky appointed to the LANXESS Board of Management
Application phase for the seventh BASF and Volkswagen "Science Award Electrochemistry" has begun
Selena Group: Tytan mounting foams of the new generation speed up the installation of doors and windows
Prestiżowe tytuły "Inwestor bez granic" przyznane podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego
strona główna  |  oferty pracy  |  executive search  |  ochrona prywatności  |  warunki używania  |  kontakt     RSS feed subskrypcja RSS
Copyright ASTROMAN © 1995-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: TAU CETI.