wydrukuj poleć znajomym zamów materiały
Od ilu lat pracuje Pani/Pan na różnych stanowiskach menedżerskich:

powyżej 20 lat
powyżej 15 lat
powyżej 10 lat
powyżej 5 lat
poniżej 5 lat
jeszcze nie byłam/-em menedżerem
nie chcę być menedżerem


Subskrypcja najnowszych ofert pracy





Nasi partnerzy:

rp.pl
gazeta.pl
onet.pl
interia.pl
wp.pl

Alexa - polska modelka, którą pokochała Japonia 2013.06.11

Alexa czyli Aleksandra Łuczak, piękna Polka o lekko azjatyckiej urodzie. Na co dzień mieszka i pracuje w Tokio. Japońską uprzejmość wynagradza polskimi czekoladkami i nalewką. Polka pozowała dla wielu światowej sławy marek. Wsród nich są: Marc Jacob, Chanel, Dior, Cavalli, Guess, Armani, Burberry, Avon, Mary Kay, POND'S, Clinique, Shiseido, Wacoal...

Alexa czyli Aleksandra Łuczak
Foto dzięki uprzejmości MAGTEAM Model Management
 

Warszawa - 04 czerwca 2013

„Alexa czyli Aleksandra Łuczak, przepiękna Polka o lekko azjatyckiej urodzie. Nie tak dawno miałam okazję z nią pracować podczas sesji zdjęciowej dla jednego z magazynów. Spokój i profesjonalizm Alexy zaskoczył mnie, a pracowałam już z wieloma modelkami. Japońską uprzejmość wynagradza polskimi czekoladkami i nalewką. Polka pozowała dla wielu światowej sławy marek. Wsród nich są: Marc Jacob, Chanel, Dior, Cavalli, Guess, Armani, Burberry, Avon, Mary Kay, POND’S, Clinique, Shiseido i Wacoal. Potwierdziła, że niestety są w jej branży dziewczyny, które jedzą waciki… Aleksandra zjadła przy nas kawałek pizzy i czekoladkę pistacjową, którą przyniosła nam obsługa hotelowa Bristolu wraz z informacją o pogodzie. Więc raczej nie gustuje w bawełnie. Chcecie dowiedzieć się więcej o Alexie, której uroda powala Japonię, przeczytajcie nasz wywiad.”
– zachęciła Joanna Misztela, znana i lubiana polska projektantka mody, wykładowca projektowania ubioru, tworząca autorskie kolekcje bielizny, sukien ślubnych, odzieży i biżuterii, na poczytnym blogu modowym Fashioner.

Nasza Redakcja uległa tej zachęcie.
Poniżej zamieszczamy pełny tekst wywiadu, jaki osobiście przeprowadziła Joanna Misztela jako Aśka Misztela z Aleksandrą Łuczak pseudonim zawodowy Alexa.

Alexa czyli Aleksandra Łuczak
Foto dzięki uprzejmości MAGTEAM Model Management
 
Aśka Misztela
: Jesteś jedną z niewielu Polek, które robią zawrotną karierę w Japonii. Jak doszło do tego, że realizujesz się w Azji?

Alexa: Dużo Polek wyjeżdża do Azji, ja jestem jedną z nich. Jednak niewiele dziewczyn decyduje się tam zostać i próbować osiągnąć coś więcej. Jeździłam dużo po świecie, między innymi mieszkałam w Los Angeles, jednak zdecydowałyśmy się z moją menedżerką – Maggie Hease z agencji Magteam - na to, żeby spróbować osiągnąć coś więcej w Tokio, zanim wrócę na stałe do USA. W Japonii łatwiej mi znaleźć pracę, zważywszy na moją urodę, która nie jest typowo europejska.

AM: Właśnie! W Twoich rysach odnajduję azjatyckie klimaty. Szczęśliwy przypadek?

Alexa: Bardzo szczęśliwy. Nikt w mojej rodzinie nie ma takich oczu jak ja, więc jest to czysty przypadek.

Alexa czyli Aleksandra Łuczak
Foto dzięki uprzejmości MAGTEAM Model Management
 
AM
: Ile miałaś lat gdy zaczęłaś prace w modelingu? Czy od razu wyjechałaś za granicę?

Alexa: Mając 13 lat spotkałam po raz pierwszy moją menedżerkę i od tamtego momentu robiłam pojedyncze, lokalne sesje i testy, które miały mnie przygotować na późniejsze wyjazdy. Kiedy skończyłam 15 lat, zdecydowaliśmy się na pierwszy wyjazd do Hong Kongu.

AM: Czy spotykasz w trakcie pracy inne Europejki? Jakie są gusta agencji z Azji?

Alexa: Będąc na zwykłych kontraktach jako międzynarodowa modelka spotykałam same zachodnie dziewczyny, ale od czasu kiedy pracuję więcej już na rynku japońskim… mam więcej do czynienia z japońskimi modelkami.

AM: W jakim języku porozumiewasz się w pracy? Japoński? Angielski?

Alexa: Uczę się intensywnie japońskiego i w większości porozumiewam się w tym języku podczas pracy. Jednak do tej pory czasami wspomagam się językiem angielskim, kiedy już nie mam sił kombinować po japońsku.

Alexa czyli Aleksandra Łuczak
Foto dzięki uprzejmości MAGTEAM Model Management
 
AM
: Masz jakąś ulubioną reklamę/sesję zdjęciową, przy której wydarzyło się coś zabawnego czy też bardzo przyjemnego?

Alexa: Jest bardzo dużo takich prac. Japończycy są z reguły bardzo uprzejmi, na przykład podczas pracy dla magazynu mogę czasami dostać jakiś mały prezent, kosmetyk. Albo edytor mojego ulubionego magazynu Oggi, zawsze na sesje przynosi truskawki ślicznie zapakowane na śniadanie… Takie małe rzeczy bardzo się liczą. Dlatego ja też zawsze przynoszę małe polskie upominki dla ulubionych klientów: polskie czekoladki, słodkie nalewki czy nawet babcine ogórki kiszone dla spróbowania (w Japonii nie ma ogórków kiszonych). W Japonii jedzenie odgrywa bardzo duże znaczenie, ludzie lubią próbować specjałów z różnych stron świata, a Polska, która nie jest tam krajem popularnym, jest szczególnie interesująca pod kątem kulinarnym. Wracając do tematu, wiele jest sesji, podczas których muszę… chociażby skakać na trampolinie czy wyjeżdżamy na Hawaje lub Okinawe. Takie sesje są zawsze bardzo interesujące i ciekawe.

AM: Rozpoznają Cię na ulicy?

Alexa: Na ulicy z reguły mnie nie rozpoznają, chociaż zdarzały się pojedyncze przypadki. Wolałabym żeby tak pozostało.

Alexa czyli Aleksandra Łuczak
Foto dzięki uprzejmości MAGTEAM Model Management
 
AM
: Powszechnie znana jest kulturowa niechęć i skrytość Japończyków do obcych. Nie jest łatwo wejść w ich życie. Jak się odnajdujesz w ich rzeczywistości? Jesteś dla nich gaijin (obca)?

Alexa: Japończycy są bardzo uprzejmi, mili, pomocni, uśmiechnięci, a także gościnni i tak dalej. Jednak nie są oni … ciepli i serdeczni. Utrzymują dystans, nie spoufalają się z obcymi, nie zaproszą od razu do domu. Zanim coś takiego nastąpi zajmuje to dużo czas i wysiłku. Także język ma tu duże znaczenie. Mam kilka koleżanek Japonek, z którymi jestem bliżej, między innymi dlatego, że mówią świetnie po angielsku. Z nimi łatwiej jest nawiązać relacje.

AM: Czy życie prywatne zapracowanej 20-latki ma też wpisane w scenariuszu czas na miłość?

Alexa: Jest czas na miłość. W końcu to ona dodaje nam skrzydeł w życiu, prawda? Obecnie, spotykam się z Japończykiem i jest to duże wyzwanie i ciekawa znajomość. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

AM: Oprócz modelingu i aktorstwa masz czas na jakieś inne pasje?

Alexa: Mam bardzo dużo zainteresowań i za mało czasu by je wszystkie zrealizować. Niedawno zaczęłam chodzić na lekcje pianina, chodzę też na kickboxing i jogę. Lubię też fotografię i nowinki kosmetyczne.

Alexa czyli Aleksandra Łuczak
Foto dzięki uprzejmości MAGTEAM Model Management
 
AM:
Do kogo dedykowane są reklamy z Twoim udziałem? Na jaki rynek trafiają?

Alexa: W większości są one skierowane do dużej ilości odbiorców japońskich. Na przykład Tokyo Girls Collection jest dla młodych dziewczyn. Street trends, bardziej sexi i fun. Natomiast praca dla Forever Mark czy Oggi jest już bardziej wyrafinowana, dobrej jakości i dla bogatych kobiet w dobrym stylu.

AM: Pokutuje opinia, że Europejka jest niedoścignionym ideałem urody, do którego dążą Azjatki. Wiemy, że Japonki poddają swoją urodę wielu zmianom. Kremy wybielające to najdelikatniejszy zabieg, jakiemu się poddają. Widziałam specjalny instruktarz pozwalający podnieść powiekę i otworzyć oko. By stało się w kształcie bardziej europejskie. Nie był to trwały zabieg, a polega na specjalnym sklejeniu powieki klejem. Wyglądało to dosyć makabrycznie. Torturowanie powiek w ten sposób codziennie to jak dla mnie fanaberia, która odbije się za jakiś czas na wyglądzie. Czy to, że jesteś Europejką, ale jednocześnie masz w urodzie azjatyckie rysy czyni Cię swego rodzaju ikoną, w której zakochują się mieszkańcy kraju kwitnącej wiśni?

Alexa: Jest dużym błędem myślenie wielu Europejczyków, w tym Polaków, że Japończycy chcą wyglądać jak „biali ludzie”, że są zakompleksieni na swoim punkcie. Bardzo polecam przeczytać artykuł Polki, która mieszka w Singapurze, w którym wyjaśnia wiele z kultury Azjatów. Proszę, przeczytaj to co wyjaśnia w tym artykule, bo właśnie to chciałabym odpowiedzieć na Twoje pytanie. To w jaki sposób Japonki próbują osiągnąć efekt załamania powieki przez te naklejki nie jest aż tak przerażający jak się wydaje. Raz z ciekawości spróbowałam je nakleić i rzeczywiście nadają oku ładny kształt, bardziej wyrazisty. I na tym to polega. Oni nie uznają Europejczyków za bogów piękna, których należy naśladować. Oni chcą po prostu ładnie wyglądać, a kanony piękna na całym świecie są prawie takie same: duże oczy, które są sygnałem – jestem młoda, mały zadarty nosek, wydatne piersi, obfite usta, długie nogi itp itd. Więc to nie tak, że one chcą być jak my… to chyba Europejczycy próbują się dowartościować, mówiąc tak o Azjatach.

Alexa czyli Aleksandra Łuczak
Foto dzięki uprzejmości MAGTEAM Model Management
 
AM:
Czy są jeszcze jakieś zwyczaje czy sytuacje w Japonii, które nadal Cię zaskakują?

Alexa: Japonia zaskakuje mnie każdego dnia. Tu mentalności jest zupełnie inna niż w Polsce. Powróciłam teraz do kraju na dwa tygodnie i muszę przyznać odzwyczaiłam się od niektórych miłych gestów i w niektórych momentach jestem bardziej zaskoczona niż w Japonii (śmiech). Odwykłam już od bardzo sympatycznych mężczyzn w Polsce, którzy dużo pomagają kobietom, komplementują. „A co taka śliczna dziewczyna robi w Warszawie?” – zapytał taksówkarz. Od tego już odwykłam w Japonii. Tam jest więcej chłodnej uprzejmości. Nie da się tam targować, dogadać i pożartować z obcymi ludźmi. Bardzo mi tego brakuje. Z kolei w Japonii w sklepach obsługa jest zawsze idealna, uśmiechnięta, miła i pomocna. W Polsce można czasami spotkać gburowate ekspedientki, które patrzą spod byka i odpowiadają zdawkowo. Kiedyś wydawało mi się to normalne, a teraz mnie to śmieszy.

Alexa czyli Aleksandra Łuczak
Foto dzięki uprzejmości MAGTEAM Model Management
 
AM:
Masz bajeczne zdjęcia z kimono. Ja sama kilka lat temu brałam ślub ubrana w oryginalny japoński strój. Jak wyglądał etap przygotowywania do Twojej sesji?

Alexa: Ojejku… przygotowanie do założenia kimono jest bardzo czasochłonne… jest to cała ceremonia, podczas której ważne są sposoby wiązania, nakrywania. Odpowiednie ruchy materiału czy nawet.. moja postawa podczas jego zakładania. Samo założenie kimono jest wspaniałym uczuciem i świetną zabawą. Mając na sobie kimono moje plecy są wyprostowane jak nigdy w życiu. Bardzo lubię sytuacje, w których mogę założyć kimono, chociaż nie jest to łatwe zadanie.

AM: Na co powinny uważać dziewczyny decydujące się na pracę w Japonii? Przemysł modowy nie jest aż tak krystaliczny jakbyśmy chcieli. Dziewczyny wpadają w różne choroby, ulegają nałogom, do szczytu kariery dążą na skróty. Czy w Azji też jest szara strefa? Jak powinny dziewczyny jej unikać?

Alexa: Bardzo polecam Japonię dla młodych dziewczyn. Jest to kraj nadzwyczaj bezpieczny i uporządkowany. Agencje opiekują się młodymi dziewczynami, zawożą je na castingi i zawsze pomogą. Doradzam dziewczynom, żeby zbyt szybko nie wchodziły w wir imprez i niekontrolowanej zabawy, szczególnie jeśli są nieletnie. Taką drogą bardzo szybko spada się na dno. We wszystkim trzeba znaleźć umiar i dobrze jest otaczać się odpowiednio dobranymi osobami.

Alexa czyli Aleksandra Łuczak
Foto dzięki uprzejmości MAGTEAM Model Management
 
AM
: Plany na przyszłość? Co byś chciała robić za dziesięć lat?

Alexa: W tym momencie skupiam się na rozwinięciu mojej kariery w Japonii. Potem z menedżerką Maggie Haese planujemy powrót do Stanów, gdzie także bardzo mi się podoba. Bardzo chciałabym także wracać częściej do Polski, a nawet zamieszkać. Jednak nie wiem czy zda to egzamin, zważywszy na rodzaj pracy, który wykonuję.

AM: Dziękujemy i życzymy wielu sukcesów.


Źródło: Fashioner

http://www.fashioner.pl/
 


Dzięki uprzejmości MAGTEAM Model Management
http://www.magteammodels.com/
 


Joanna Misztela

Joanna Misztela
Foto: Anna Tokarska (www.annatokarska.pl)
 
Znana i lubiana polska projektantka mody, ubioru, bielizny, kostiumów filmowych, personal shopper, trendsetter.

Wieloletni wykładowca i trener projektowania ubioru, tworzy autorskie kolekcje bielizny, sukien ślubnych, odzieży i biżuterii.

Absolwentka Schola Posnaniensis - Wyższej Szkoły Sztuki Stosowanej w Poznaniu oraz Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.

Była wykładowcą i wicedyrektorem w Międzynarodowej Szkole Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie.

Od 1997 roku właścicielka Misztela Studio Projektowe
www.misztela.pl  

Od 2009 roku właścicielka (razem z mężem Michałem Pełczyńskim) znanego bloga modowego Fashioner
www.fashioner.pl  


Źródło: GolenLine

http://www.goldenline.pl/joanna-misztela/  



ASTROMAN Magazine - 2011.03.06

Japońskie Technologie Środowiskowe - międzynarodowa konferencja w Warszawie

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=911  


ASTROMAN Magazine - 2010.09.17

Zasady biznesu Konosuke Matsushita w Panasonic Corporation

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=808  


ASTROMAN Magazine - 2010.08.26

Z Kazuko Shiraishi o Kraju Kwitnącej Wiśni nad Wisłą

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=792  


ASTROMAN Magazine - 2010.07.20

Japońskie inwestycje w Polsce

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=762  


ASTROMAN Magazine - 2008.06.18

Kyoto - kraina świątyń i gejsz

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=360  



ASTROMAN Magazine

Publikacja tekstów pochodzących z wydawnictw prasowych bądź elektronicznych prezentowanych w ASTROMAN Magazine nie ma charakteru komercyjnego, służy wyłącznie celom edukacyjnym, dydaktycznym i naukowym - zgodnie z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. (Dz. U. z dn. 23.02.1994 r. nr 24, poz. 83).



wydrukuj ten artykuł
  strona: 1 z 1
polecamy artykuły
Selena Group - increase of net profit in the very first quarter of 2019
IBM: Major Ocean Carriers CMA CGM and MSC to Join TradeLens Blockchain-Enabled Digital Shipping Platform
deepsense.ai: A comprehensive guide to demand forecasting with machine learning
Wojciech Kostrzewa nowym Prezesem Polskiej Rady Biznesu
Uroczysta Gala Nagrody Polskiej Rady Biznesu 2019
SpaceX launched 60 Starlink satellites from Space Launch Complex 40 at Cape Canaveral Air Force Station, Florida
ImpactCEE 2019: Danubia NanoTech wins the PowerUp! Grand Final 2019
Panasonic Launches Comprehensive Showroom for Residential Materials such as Kitchens in India
HPE to acquire supercomputing leader Cray. Combined Company Will Drive Next Generation of High Performance Computing
Lilium reveals new air taxi as it celebrates maiden flight
SIEMENS "Local" data processing - Edge Computing simplifies data processing in intelligent factory Amberg
Anno Borkowsky appointed to the LANXESS Board of Management
Application phase for the seventh BASF and Volkswagen "Science Award Electrochemistry" has begun
Selena Group: Tytan mounting foams of the new generation speed up the installation of doors and windows
Prestiżowe tytuły "Inwestor bez granic" przyznane podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego
strona główna  |  oferty pracy  |  executive search  |  ochrona prywatności  |  warunki używania  |  kontakt     RSS feed subskrypcja RSS
Copyright ASTROMAN © 1995-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: TAU CETI.