wydrukuj poleć znajomym zamów materiały
Od ilu lat pracuje Pani/Pan na różnych stanowiskach menedżerskich:

powyżej 20 lat
powyżej 15 lat
powyżej 10 lat
powyżej 5 lat
poniżej 5 lat
jeszcze nie byłam/-em menedżerem
nie chcę być menedżerem


Subskrypcja najnowszych ofert pracy





Nasi partnerzy:

rp.pl
gazeta.pl
onet.pl
interia.pl
wp.pl

Lockheed Martin: Wchodzimy do Polski na długo 2016.02.02

Warszawa - 01 lutego 2016 - Fabryka w Mielcu to obecnie największa poza Ameryką Północną fabryka należąca do koncernu Lockheed Martin. "Mamy tutaj największą fabrykę poza Ameryką. Nawet przed kupnem Sikorsky'ego traktowaliśmy naszą obecność w Polsce jako sprawę niezwykle istotną, wasz kraj jest dla nas numerem jeden w regionie. Uważnie przyglądaliśmy się waszym kadrom, patrzyliśmy na możliwości przemysłu, chcieliśmy stać się jego partnerem. A kiedy kupiliśmy zakłady w Mielcu, zyskaliśmy zupełnie nową jakość. Oprócz programów doraźnych, na przykład offsetowych, mamy możliwość rozwoju naszych strategicznych wizji związanych na przykład z transferem technologii, rozwojem kadry czy poszukiwaniem kooperantów. To zadania na długie lata." - powiedział Stephen F. O'Bryan, Wiceprezes ds. Strategii i Rozwoju Lockheed Martin Mission Systems and Training, w wywiadzie dla dziennika "Rzeczpospolita".

Stephen F. O'Bryan jest Wiceprezesem ds. Strategii i Rozwoju Lockheed Martin Mission Systems and Training, jednej z pięciu podstawowych części amerykańskiego koncernu.
Foto dzięki uprzejmości Lockheed Martin
 

Warszawa – 01 lutego 2016

Dzięki uprzejmości dziennika „Rzeczpospolita”, zamieszczamy poniżej pełny tekst wywiadu przeprowadzonego przez redaktora Marcina Piaseckiego z dziennika „Rzeczpospolita” ze Stephenem F. O'Bryanem, Wiceprezesem ds. Strategii i Rozwoju Lockheed Martin Mission Systems and Training.


Wchodzimy do Polski na długo


W Świdniku przez długie lata będziemy produkować black hawki. Później zastąpią je nowe rozwiązania śmigłowcowe – powiedział Stephen F. O'Bryan, wiceprezes ds. strategii i rozwoju Lockheed Martin Mission Systems and Training.

Marcin Piasecki, „Rzeczpospolita”: Lockheed Martin został właścicielem PZL Mielec. Co koncern zamierza zrobić z zakładem w Polsce: sprzeda go, będzie rozwijał? Jeśli tak, to w jakim kierunku?

Stephen F. O'Bryan: To dla nas fantastyczne przedsięwzięcie. Dokładne określenie docelowej roli, jaką Mielec będzie odgrywał w naszym koncernie, wymaga czasu.
W tej chwili to największa fabryka należąca do Lockheed Martin poza Ameryką Północną. PZL ma imponującą historię: 15 tysięcy wyprodukowanych przez lata samolotów i śmigłowców to coś znaczy.
Przejście Mielca, wraz z całym Sikorskym, ze struktur koncernu UTC do Lockheeda Martina daje tej firmie dużą szansę. Mamy przy tym na uwadze wszystkich pracowników, zarówno tych przy taśmie, jak i inżynierów oraz konstruktorów.
Jako jeden z największych graczy przemysłu obronnego na świecie jesteśmy w stanie zaoferować im dużo większe możliwości niż Sikorsky w ramach UTC.
Polskie zakłady staną się istotnym punktem w światowym łańcuchu dostaw, istotny będzie również transfer technologii.
To korzyść z bycia częścią tak potężnej organizacji jak Lockheed Martin.
Możemy prowadzić w Mielcu zupełnie inne przedsięwzięcia niż dotychczas.

Jakie?

Za wcześnie o tym mówić, ale na pewno jesteśmy zainteresowani rozwojem zespołu konstrukcyjnego i inżynierskiego.
Na pewno przez długie lata będą tutaj produkowane śmigłowce Black Hawk.
Później tę maszynę zastąpią nowe rozwiązania śmigłowcowe.

Czyli przyszłość fabryki w Mielcu jest...

...świetna. O tym zresztą rozmawiamy na spotkaniach naszych wewnętrznych zespołów. Sprzedaż śmigłowców Black Hawk uznajemy za niezagrożoną w najbliższym czasie i Mielec będzie znaczącym dostawcą na rynki międzynarodowe.
Mamy ponad 3 tysiące zamówień na maszyny, bardzo dużo pochodzi z Bliskiego Wschodu i Azji.
To przyszłość Mielca w strukturze całego naszego koncernu.

A przyszłość w Polsce?

Oczywiście oczekujemy na decyzje polskiego rządu.
Jesteśmy w stanie bardzo szybko wyprodukować black hawki na potrzeby waszej armii. A nasze atuty to działająca linia produkcyjna w Mielcu i olbrzymie doświadczenie – ponad 3 tysiące tych maszyn dostarczonych najróżniejszym siłom zbrojnym, przede wszystkim amerykańskim.

Czy to oznacza, że zmienicie ofertę dla Polski, jeżeli chodzi o kupno black hawków?

Nie mogę jeszcze mówić o szczegółach, ale jesteśmy w stanie teraz dostarczyć każde uzbrojenie dla tych śmigłowców, jakiego zażyczy sobie polski rząd.
Także program treningowo-logistyczny będzie znacznie bardziej atrakcyjny.
No i nasza oferta współpracy dla polskiego przemysłu, w tym Polskiej Grupy Zbrojeniowej – to będzie zupełnie nowa jakość.

Poprzednio MON zarzucało Sikorsky'emu, że chciał sprzedać Polsce nieuzbrojone black hawki. Czy w tej ewentualnej nowej ofercie będą już uzbrojone?

Tak. Lockheed Martin produkuje i sprzedaje środki bojowe.

Jaka będzie przyszłość Mielca, jeżeli polski rząd powie black hawkom: nie?

Mielec jest bardzo ceniony w grupie, na przykład jako producent kabin do black hawków.
To najwyższa jakość. Ich produkcja będzie wciąż trwała, a to oznacza możliwość wyposażania w nie setek black hawków zamawianych na całym świecie.
Sądzę zresztą, że nowe możliwości produkcyjne całych śmigłowców otworzą się już w najbliższych miesiącach.

Stephen F. O'Bryan, Wiceprezes ds. Strategii i Rozwoju Lockheed Martin Mission Systems and Training.
Foto dzięki uprzejmości Lockheed Martin
 
Gdyby Polska była zainteresowana black hawkami, kiedy nastąpiłaby dostawa?

Pierwszych maszyn – jeszcze przed końcem tego roku.

Polska była zainteresowana jednym z najbardziej nowoczesnych typów uzbrojenia: pociskami JASSM o przedłużonym zasięgu, produkowanymi właśnie przez Lockheeda Martin. Kiedy będzie mogła je kupić?

Tutaj nie mamy jeszcze decyzji, to zależy od postanowień polskich i amerykańskich władz. Polska może kupić JASSM tylko od rządu USA, a nie od firmy Lockheed Martin, choć faktycznie to my je produkujemy.

Rywalizowaliście z Raytheonem o dostawę do Polski systemu obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej średniego zasięgu. Czy oferta waszego konsorcjum MEADS jest aktualna?

Podtrzymujemy naszą ofertę.
Polska może się stać pełnoprawnym członkiem konsorcjum pracującego nad systemem. Tutaj nic się nie zmieniło.

Co by się działo, gdyby Polska zdecydowała się na ten system?

Gdyby Polska weszła do MEADS, możliwości zaangażowania przemysłowego bardzo by wzrosły.
Zresztą nie tylko przemysłowego, stalibyście się równorzędnym członkiem tego konsorcjum. Olbrzymie znaczenie ma dla nas fakt, że Niemcy postanowiły rozwijać u siebie system MEADS. To oznacza, że są nim zainteresowane czołowe państwa NATO.

Jak sobie państwo wyobrażają działanie Lockheeda Martina w Polsce?

Powtórzę jeszcze raz: mamy tutaj największą fabrykę poza Ameryką.
Nawet przed kupnem Sikorsky'ego traktowaliśmy naszą obecność w Polsce jako sprawę niezwykle istotną, wasz kraj jest dla nas numerem jeden w regionie.
Uważnie przyglądaliśmy się waszym kadrom, patrzyliśmy na możliwości przemysłu, chcieliśmy stać się jego partnerem.
A kiedy kupiliśmy zakłady w Mielcu, zyskaliśmy zupełnie nową jakość.
Oprócz programów doraźnych, na przykład offsetowych, mamy możliwość rozwoju naszych strategicznych wizji związanych na przykład z transferem technologii, rozwojem kadry czy poszukiwaniem kooperantów.
To zadania na długie lata.

Rozmawiał: Marcin Piasecki


Stephen F. O'Bryan

Stephen F. O'Bryan
Foto dzięki uprzejmości Lockheed Martin
 
Stephen F. O'Bryan jest Wiceprezesem ds. Strategii i Rozwoju Lockheed Martin Mission Systems and Training, jednej z pięciu podstawowych części amerykańskiego koncernu. Przed przejściem do biznesu służył w US Navy.
W 2015 roku Lockheed Martin poprzez zakup producenta śmigłowców Sikorsky stał się właścicielem PZL Mielec.


Źródło: Dziennik „Rzeczpospolita

http://www.rp.pl/  



ASTROMAN Magazine - 2015.11.21

Lockheed Martin Introduces Next-Generation Radar Technology

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1995  


ASTROMAN Magazine - 2014.12.20

Lockheed Martin-Built MUOS-3 Secure Communications Satellite Encapsulated in Launch Vehicle Fairing

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1849  


ASTROMAN Magazine - 2014.12.13

Lockheed Martin Receives JASSM Contract For Additional Finnish Air Force F-18 Integration

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1846  


ASTROMAN Magazine - 2014.11.09

U.S. Navy and Lockheed Martin Deliver Third MUOS Secure Communications Satellite for Mobile Warfighters

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1825  


ASTROMAN Magazine – 2014.09.04

U.S. Government Gives Green Light to Lockheed Martin Team's JLTV Production Plans

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1784  


ASTROMAN Magazine – 2014.08.16

Lockheed Martin Commercial Launch Services Successfully Launches WorldView-3 Satellite


http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1775  


ASTROMAN Magazine - 2012.07.15

Lockheed Martin To Pursue Management And Operating Contract For Sandia National Laboratories

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1273  


ASTROMAN Magazine - 2012.04.09

Lockheed Martin Receives $1.05 Billion, Five-Year U.S. Navy Contract for MH-60R/S Cockpits and Integrated Systems

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1218  


ASTROMAN Magazine - 2011.12.12

Lockheed Martin: Apache M-TADS/PNVS Team Receives U.S. Secretary Of Defense Performance Based Logistics Award

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1119  


ASTROMAN Magazine – 2011.08.28

U.S. Air Force And Lockheed Martin Sign 5-Year Tri-Mode Seeker Cooperative Agreement

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=1046  


ASTROMAN Magazine - 2011.04.22

Lockheed Martin Names Michael Feeley Vice President and General Manager Of San Diego Site

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=952       


ASTROMAN Magazine - 2010.12.19

Lockheed Martin F-35 Program Achieves Overall 2010 Flight Test Target

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=860      


ASTROMAN Magazine - 2009.12.05

Lockheed Martin-Microsoft Agreement to Bring Better Training to Warfighters

http://www.astroman.com.pl/index.php?mod=magazine&a=read&id=610      


ASTROMAN Magazine

Publikacja tekstów pochodzących z wydawnictw prasowych bądź elektronicznych prezentowanych w ASTROMAN Magazine nie ma charakteru komercyjnego, służy wyłącznie celom edukacyjnym, dydaktycznym i naukowym - zgodnie z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. (Dz. U. z dn. 23.02.1994 r. nr 24, poz. 83).



Editor-in-Chief of ASTROMAN magazine: Roman Wojtala, Ph.D.


wydrukuj ten artykuł
  strona: 1 z 1
polecamy artykuły
Selena Group - increase of net profit in the very first quarter of 2019
IBM: Major Ocean Carriers CMA CGM and MSC to Join TradeLens Blockchain-Enabled Digital Shipping Platform
deepsense.ai: A comprehensive guide to demand forecasting with machine learning
Wojciech Kostrzewa nowym Prezesem Polskiej Rady Biznesu
Uroczysta Gala Nagrody Polskiej Rady Biznesu 2019
SpaceX launched 60 Starlink satellites from Space Launch Complex 40 at Cape Canaveral Air Force Station, Florida
ImpactCEE 2019: Danubia NanoTech wins the PowerUp! Grand Final 2019
Panasonic Launches Comprehensive Showroom for Residential Materials such as Kitchens in India
HPE to acquire supercomputing leader Cray. Combined Company Will Drive Next Generation of High Performance Computing
Lilium reveals new air taxi as it celebrates maiden flight
SIEMENS "Local" data processing - Edge Computing simplifies data processing in intelligent factory Amberg
Anno Borkowsky appointed to the LANXESS Board of Management
Application phase for the seventh BASF and Volkswagen "Science Award Electrochemistry" has begun
Selena Group: Tytan mounting foams of the new generation speed up the installation of doors and windows
Prestiżowe tytuły "Inwestor bez granic" przyznane podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego
strona główna  |  oferty pracy  |  executive search  |  ochrona prywatności  |  warunki używania  |  kontakt     RSS feed subskrypcja RSS
Copyright ASTROMAN © 1995-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: TAU CETI.